PAUTAN TAMBAHAN

Jumaat, 28 Jun 2013

GEMPAR!!!! HAKIM MAHKAMAH TINGGI MELETAKKAN JAWATAN SECARA MENGEJUT


memang dah agak.. dahh... kompom kena punya ...
GEMPAR!!!! HAKIM MAHKAMAH TINGGI YANG MENDAPATI KETUA POLIS NEGARA BERTANGGUNG JAWAB ATAS KEMATIAN A.KUGAN SEMASA DALAM TAHANAN POLIS, MELETAKKAN JAWATAN SECARA MENGEJUT

Hakim Mahkamah Tinggi Datuk V.T. Singham, 65 hari ,telah menyerahkan surat peletakan jawatan suatu keputusan yang mewujudkan gelombang kejutan dalam kelompok profesyen pengamal undang-undang.

Ianya datang dua hari selepas beliau menyampaikan penghakiman menyabitkan terhadap Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar semasa menjadi Ketua Polis Negeri Selangor atas kematian tahanan lokap A. Kugan tiga tahun lalu.

Singham, masih bujang, adalah hakim Mahkamah Tinggi yang paling kanan. Dia adalah seorang pengamal undang-undang atau peguam sebelum dilantik Pesuruhjaya Kehakiman pada tahun 2003.

Beliau telah berkhidmat di beberapa Mahkamah Tinggi Temerloh, Taiping, Ipoh, Kuantan dan terakhir Mahkamah Tinggi Jalan Duta, Kuala Lumpur.
GEMPAR!!!! HAKIM MAHKAMAH TINGGI YANG MENDAPATI KETUA POLIS NEGARA BERTANGGUNG JAWAB ATAS KEMATIAN A.KUGAN SEMASA DALAM TAHANAN POLIS, MELETAKKAN JAWATAN SECARA MENGEJUT
28 Jun 2013
Hakim Mahkamah Tinggi Datuk V.T. Singham, 65, telah menyerahkan surat peletakan jawatan suatu keputusan yang mewujudkan gelombang kejutan dalam kelompok profesyen pengamal undang-undang.

Ianya datang dua hari selepas beliau menyampaikan penghakiman menyabitkan terhadap Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar semasa menjadi Ketua Polis Negeri Selangor atas kematian tahanan A. Kugan tiga tahun lalu.

Singham, masing bujang, adalah hakim Mahkamah Tinggi yang paling kanan. Dia adalah seorang pengamal undang-undang atau peguam sebelum dilantik Pesuruhjaya Kehakiman pada tahun 2003.

Beliau telah berkhidmat di beberapa Mahkamah Tinggi Temerloh, Taiping, Ipoh, Kuantan dan terakhir Mahkamah Jalan Duta, Kuala Lumpur.
-Harakah >http://bm.harakahdaily.net/index.php/terbaik-dari-blog/20390-gempar-hakim-mahkamah-tinggi-kes-kugan-letak-jawatan
Hakim Mahkamah Tinggi Datuk V.T. Singham, 65, telah menyerahkan surat peletakan jawatan suatu keputusan yang mewujudkan gelombang kejutan dalam kelompok profesyen pengamal undang-undang.

Ianya datang dua hari selepas beliau menyampaikan penghakiman menyabitkan terhadap Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar semasa menjadi Ketua Polis Negeri Selangor atas kematian tahanan A. Kugan tiga tahun lalu.

Singham, masih bujang, adalah hakim Mahkamah Tinggi yang paling kanan. Dia adalah seorang pengamal undang-undang atau peguam sebelum dilantik Pesuruhjaya Kehakiman pada tahun 2003.

Beliau telah berkhidmat di beberapa Mahkamah Tinggi Temerloh, Taiping, Ipoh, Kuantan dan terakhir Mahkamah Jalan Duta, Kuala Lumpur.

-Harakah >http://bm.harakahdaily.net/index.php/terbaik-dari-blog/20390-gempar-hakim-mahkamah-tinggi-kes-kugan-letak-jawatan

Dedah siapa bekal dakwat kekal





Entah kenapa tuah Shahidan Kassim dilantik menteri. Maka jadilah dia Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Entah kenapa lagi, tiba-tiba menteri yang jawab di pihak SPR. Sepatutnya SPR yang sepatutnya menjawab di Parlimen!! Itu akan berlaku sekiranya SPR berada di bawah Parlimen dan bukannya di bawah Jabatan Perdana Menteri seperti sekarang.

Apabila SPR berada terus di bawah Parlimen taklah boleh SPR berbohong seperti yang terbongkar pada hari ini. Ada nitrat peraklah, membahayakan kesihatanlah bohong SPR.

Juga nak diceritakan di sini tentang jawapan sengal menteri yang cuba-cuba pertahankan SPR…
“Kesan ketahanan penggunaan dakwat kekal adalah tertakluk kepada individu dan usaha-usaha yang dilakukan bagi tujuan menghilangkan dakwat kekal berkenaan.”

Sengal [sebenarnya perkataan yang ingin digunakan lagi teruk!!] jawapan tersebut kerana sekiranya dakwat itu kekal, segala usaha-usaha yang dilakukan individu tidak akan berjaya kalaulah dakwat itu benar-benar kekal. Namun begitu seluruh negara bercerita tentang dakwat kekal menjadi tak kekal sesudah membasuh dengan sabun pencuci pinggan. Tak perlu bersusah payah berusaha, dakwat tersebut dah tak kekal.

Takkan menteri nak minta pengundi berusaha, balik bungkus jari masing-masing yang dicalit dakwat supaya dakwat tersebut terus menjadi kekal. Selepas bungkus, guna ‘bandage’ lekatkan di dada. Selepas tujuh hari, buka balutan tersebut, tunjukkan kepada SPR dan berkatalah kepada mereka “Heh, memang ia dakwat kekallah, bagus perbelanjaan RM7 juta kamu!!”


Rabu, 26 Jun 2013

Mahkamah putuskan KPN bertanggungjawab terhadap kematian Kugan.

Mahkamah putuskan KPN bertanggungjawab terhadap kematian Kugan.

Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Khalid Abu Bakar dipertanggungjawabkan ke atas kematian A. Kugan ketika berada dalam tahanan polis, kerana didera secara fizikal semasa soalsiasat polis empat tahun lalu, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur memutuskan hari ini.

Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Datuk V. T. Singham mengatakan, Khalid yang pada ketika itu merupakan ketua polis Selangor, cuai untuk memastikan keselamatan tahanan dalam kes ini.

Keputusan hakim ini dijangkakan akan membuka ruang kepada lebih banyak saman kepada pihak polis.

Singham, dalam membenarkan saman kecuaian itu berkata, beliau juga percaya kecederaan yang berlaku ke atas Kugan tidak mungkin dilakukan oleh seorang pegawai.

"Mahkamah juga mendapati beberapa percanggahan ketara antara Khalid dan lain-lain saksi berkenaan dengan penyiasatan ke kematian si mati," katanya.

"Tiada seorang pun dalam mana-mana kedudukan atau pangkat apabila memberi keterangan di mahkamah mengambil mudah mahkamah ini dan cuba menutup kebenaran untuk melarikan diri."

Singham juga memuji peguam hak asasi manusia, N. Surendran yang membawa kes ini dan membantu untuk bedah siasat kedua dilakukan.

"Jika tidak kerana dia, perkara itu telah disapu di bawah karpet."

Beliau juga berkata terdapat keperluan segera untuk mempertimbangkan cadangan suruhanjaya diraja itu dalam menubuhkan Suruhanjaya Bebas Aduan dan Salah Laku Polis (IPCMC) kerana peningkatan kematian dalam tahanan.

Singham juga memberikan pampasan sebanyak RM851,700 kepada N. Indra di atas serangan terhadap Kugan, penahanan salah, kecuaian dan pampasan kecederaan dan penderitaan.

Keluarga Kugan telah memfailkan tuntutan RM100 juta terhadap polis dan kerajaan, secara spesifiknya menamakan Khalid, mendakwa beliau cuba menyembunyikan punca kematian Kugan.

Ibu Kugan, N. Indra menamakan salah seorang pegawai penyiasat mangsa, bekas anggota polis V. Navindran sebagai salah satu lagi defendan.

Ibunya mendakwa defendan-defendan gagal untuk memastikan keselamatan, kesihatan dan kebajikan Kugan semasa berada dalam tahanan polis. Kugan yang pada ketika itu berumur 22 tahun, ditahan di Puchong pada 14 Januari 2009, satu malam di lokap balai polis Puchong Jaya sebelum polis mendapatkan perintah reman.

Beliau kemudiannya dibawa ke balai polis Taipan USJ, Subang Jaya dua hari kemudian untuk disoal siasat. Akan tetapi, empat hari kemudian, beliau ditemui mati.

Navindran merupakan satu-satunya orang yang dipertanggungjawabkan untuk kematian Kugan. Beliau didapati bersalah dan dijatuhkan hukuman penjara tiga tahun. Beliau kini merayu di mahkamah berhubung hukuman itu.

sumber link: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/mahkamah-putuskan-kpn-bertanggungjawab-terhadap-kematian-kugan/

Mahkamah putuskan KPN bertanggungjawab terhadap kematian Kugan.

Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Khalid Abu Bakar dipertanggungjawabkan ke atas kematian A. Kugan ketika berada dalam tahanan polis, kerana didera secara fizikal semasa soalsiasat polis empat tahun lalu, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur memutuskan hari ini.

Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Datuk V. T. Singham mengatakan, Khalid yang ...pada ketika itu merupakan ketua polis Selangor, cuai untuk memastikan keselamatan tahanan dalam kes ini.

Keputusan hakim ini dijangkakan akan membuka ruang kepada lebih banyak saman kepada pihak polis.

Singham, dalam membenarkan saman kecuaian itu berkata, beliau juga percaya kecederaan yang berlaku ke atas Kugan tidak mungkin dilakukan oleh seorang pegawai.

"Mahkamah juga mendapati beberapa percanggahan ketara antara Khalid dan lain-lain saksi berkenaan dengan penyiasatan ke kematian si mati," katanya.

"Tiada seorang pun dalam mana-mana kedudukan atau pangkat apabila memberi keterangan di mahkamah mengambil mudah mahkamah ini dan cuba menutup kebenaran untuk melarikan diri."

Singham juga memuji peguam hak asasi manusia, N. Surendran yang membawa kes ini dan membantu untuk bedah siasat kedua dilakukan.

"Jika tidak kerana dia, perkara itu telah disapu di bawah karpet."

Beliau juga berkata terdapat keperluan segera untuk mempertimbangkan cadangan suruhanjaya diraja itu dalam menubuhkan Suruhanjaya Bebas Aduan dan Salah Laku Polis (IPCMC) kerana peningkatan kematian dalam tahanan.

Singham juga memberikan pampasan sebanyak RM851,700 kepada N. Indra di atas serangan terhadap Kugan, penahanan salah, kecuaian dan pampasan kecederaan dan penderitaan.

Keluarga Kugan telah memfailkan tuntutan RM100 juta terhadap polis dan kerajaan, secara spesifiknya menamakan Khalid, mendakwa beliau cuba menyembunyikan punca kematian Kugan.

Ibu Kugan, N. Indra menamakan salah seorang pegawai penyiasat mangsa, bekas anggota polis V. Navindran sebagai salah satu lagi defendan.

Ibunya mendakwa defendan-defendan gagal untuk memastikan keselamatan, kesihatan dan kebajikan Kugan semasa berada dalam tahanan polis. Kugan yang pada ketika itu berumur 22 tahun, ditahan di Puchong pada 14 Januari 2009, satu malam di lokap balai polis Puchong Jaya sebelum polis mendapatkan perintah reman.

Beliau kemudiannya dibawa ke balai polis Taipan USJ, Subang Jaya dua hari kemudian untuk disoal siasat. Akan tetapi, empat hari kemudian, beliau ditemui mati.

Navindran merupakan satu-satunya orang yang dipertanggungjawabkan untuk kematian Kugan. Beliau didapati bersalah dan dijatuhkan hukuman penjara tiga tahun. Beliau kini merayu di mahkamah berhubung hukuman itu.

sumber link: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/mahkamah-putuskan-kpn-bertanggungjawab-terhadap-kematian-kugan/
Lihat seterusnya..

Selasa, 25 Jun 2013

Kronologi ringkas bagaimana Syiah muncul?


Kronologi ringkas bagaimana Syiah muncul?

1) Runtuhnya Empayar Parsi/Sassanid/Iran di tangan Umar al-Khattab.
2) Fairuz, putera Maharaja Parsi Yezdager 111 menjadi tawanan perang, dia menjadi hamba kepada Mughirah r.a.(Gabenor Kufah)
3) Dimerdekakan & diberi nama Abu Lu'luah. Dia datang ke Madinah untuk membunuh Umar al-Khattab.
4) Tragedi subuh, Umar di bunuh oleh Abu Lu'luah ketika mengimamkan solat subuh. Abu Lu'luah dibunuh/membunuh diri sendiri.

----------------------------------------------------------------

5) Utsman menjadi Khalifah. 6 tahun kemudian, muncul Abdullah b. Saba' seorang Yahudi yg mengaku masuk Islam.
6) Abdullah b. Saba' mengumpulkan kekuatan dari Mesir, kufah & Basrah untuk menjatuhkan Utsman. Dia menggunakan nama Saidina Ali, Abu Talhah & Zubair untuk mengumpulkan pengikutnya.
7) Utsman di bunuh. Saidina Ali diangkat menjadi Khalifah. Abdullah b Saba' bergabung dalam tentera Ali. Abdullah b. Saba' mencipta rangka ajaran Syiah yg berkait dengan Ali. Ali dibunuh setelah perang Siffin.
8 ) Sebelumnya Husain b Ali bernikah dengan Shahrbanu puteri Maharaja Parsi Yezdager 111. Sejak itu keturunan Ali ada kaitan dengan bangsa Parsi. Ajaran Syiah yg dicipta oleh Yahudi, berjaya melebarkan sayapnya ke Parsi/Iran.
9) Munculnya berbagai aliran Syiah yg berkaitan dengan Saidina Ali. Imamiyyah memegang Iran & beranggapan imam di sisi mereka ada 12 orang dari keturunan Ali.
10) Yahudi mempergunakan nama Syiah untuk meruntuhkan Islam dari dalam. Dalam Syiah ada golongan menipu & tertipu. Golongan menipu adalah Yahudi di Israel & Yahudi di Iran, golongan yg tertipu adalah sebahagian besar Syiah awam diseluruh dunia termasuk Syiah melayu di nusantara.(Syiah jadian)
11) Yahudi mempergunakan bangsa Parsi untuk melawan Islam kerana bangsa Parsi berdendam dengan Umar al-Khattab akibat jatuhnya empayar besar Parsi.

----------------------------------------------------------------

Daripada Anas bin Malik r.a, sabda Nabi s.a.w:“Dajjal akan keluar dari kota Yahudi Isfahan (Iran) bersama 70,000 penduduk Isfahan.” [Fath al-Rabbani Tartib Musnad Ahmad. Ibn Hajar berkata : "Sahih"]

Nabi bersabda : “Dajjal akan diikuti oleh 70,000 yahudi dari kota Isfahan,mereka memakai Al-Tayalisah.” [Hadis riwayat muslim]

Ibn Kathir berkata :"Dajal pada mulanya akan muncul dari Isfahan dari sebuah kota Yahudi." [al-Nihayah fi al-Fitan wa al-Malahim]

Kesimpulan : Syiah adalah Yahudi yg bertopengkan Islam. Tidak termasuk mazhab Zaidiyyah & Ja'fariyyah. Jangan terkeliru, Syiah bermaksud golongan. Dalam al-Quran ada 4x perkataan syiah disebut. Dalam surah as-Saffat ayat 83, Maryam ayat 69 & al-Qasas ayat 15(disebut 2x). Yg dikatakan Syiah pada artikel ini adalah menyebut Syiah secara kebiasaan orang ramai faham..
Kronologi ringkas bagaimana Syiah muncul?

1) Runtuhnya Empayar Parsi/Sassanid/Iran di tangan Umar al-Khattab.
2) Fairuz, putera Maharaja Parsi Yezdager 111 men...jadi tawanan perang, dia menjadi hamba kepada Mughirah r.a.(Gabenor Kufah)
3) Dimerdekakan & diberi nama Abu Lu'luah. Dia datang ke Madinah untuk membunuh Umar al-Khattab.
4) Tragedi subuh, Umar di bunuh oleh Abu Lu'luah ketika mengimamkan solat subuh. Abu Lu'luah dibunuh/membunuh diri sendiri.

5) Utsman menjadi Khalifah. 6 tahun kemudian, muncul Abdullah b. Saba' seorang Yahudi yg mengaku masuk Islam.
6) Abdullah b. Saba' mengumpulkan kekuatan dari Mesir, kufah & Basrah untuk menjatuhkan Utsman. Dia menggunakan nama Saidina Ali, Abu Talhah & Zubair untuk mengumpulkan pengikutnya.
7) Utsman di bunuh. Saidina Ali diangkat menjadi Khalifah. Abdullah b Saba' bergabung dalam tentera Ali. Abdullah b. Saba' mencipta rangka ajaran Syiah yg berkait dengan Ali. Ali dibunuh setelah perang Siffin.
8 ) Sebelumnya Husain b Ali bernikah dengan Shahrbanu puteri Maharaja Parsi Yezdager 111. Sejak itu keturunan Ali ada kaitan dengan bangsa Parsi. Ajaran Syiah yg dicipta oleh Yahudi, berjaya melebarkan sayapnya ke Parsi/Iran.
9) Munculnya berbagai aliran Syiah yg berkaitan dengan Saidina Ali. Imamiyyah memegang Iran & beranggapan imam di sisi mereka ada 12 orang dari keturunan Ali.
10) Yahudi mempergunakan nama Syiah untuk meruntuhkan Islam dari dalam. Dalam Syiah ada golongan menipu & tertipu. Golongan menipu adalah Yahudi di Israel & Yahudi di Iran, golongan yg tertipu adalah sebahagian besar Syiah awam diseluruh dunia termasuk Syiah melayu di nusantara.(Syiah jadian)
11) Yahudi mempergunakan bangsa Parsi untuk melawan Islam kerana bangsa Parsi berdendam dengan Umar al-Khattab akibat jatuhnya empayar besar Parsi.

Daripada Anas bin Malik r.a, sabda Nabi s.a.w:“Dajjal akan keluar dari kota Yahudi Isfahan (Iran) bersama 70,000 penduduk Isfahan.” [Fath al-Rabbani Tartib Musnad Ahmad. Ibn Hajar berkata : "Sahih"]

Nabi bersabda : “Dajjal akan diikuti oleh 70,000 yahudi dari kota Isfahan,mereka memakai Al-Tayalisah.” [Hadis riwayat muslim]

Ibn Kathir berkata :"Dajal pada mulanya akan muncul dari Isfahan dari sebuah kota Yahudi." [al-Nihayah fi al-Fitan wa al-Malahim]

Kesimpulan : Syiah adalah Yahudi yg bertopengkan Islam. Tidak termasuk mazhab Zaidiyyah & Ja'fariyyah. Jangan terkeliru, Syiah bermaksud golongan. Dalam al-Quran ada 4x perkataan syiah disebut. Dalam surah as-Saffat ayat 83, Maryam ayat 69 & al-Qasas ayat 15(disebut 2x). Yg dikatakan Syiah pada artikel ini adalah menyebut Syiah secara kebiasaan orang ramai faham.



Penumpang kelas pertama lima bintang duduk didepan imam untuk mendengar khutbah. Sementara penumpang kelas pelancong duduk dibelakang imam!

Lihatlah apa yang dilakukan puak-puak Syiah ini. Mereka selalu mahu kelihatan berbeza dengan Sunni sehingga ajaran mereka kelihatan bodoh.

 
Penumpang kelas pertama lima bintang duduk didepan imam untuk mendengar khutbah. Sementara penumpang kelas pelancong duduk dibelakang imam!

Lihatlah apa yang dilakukan puak-puak Syiah ini. Mereka selalu mahu kelihatan berbeza dengan Sunni sehingga ajaran mereka kelihatan bodoh.



 

Isnin, 24 Jun 2013

Negara2 dajjal sedang bergabung! Waspada dgn Syiah..


TIGA NEGARA DIPERINTAH DAJJAL SUDAH BERGABUNG | Isu sebenar yg berlaku di Syiria.. by Que Achmad

Kedatangan Ulama' (Sheikh Muhammad Ali al-Sabuni Syiria) di UKM, menerangkn keadaan saudara kita di sana.. Syeikh mengatakan ada 3 sebab negara Syiria lebih DIUTAMAKAN dari Palestine untuk jihad:

1)Beliau mengatakan keadaan di Syiria lebih teruk dari Palestine.. Umat Islam telah ramai dibunuh dgn kejam.. Banding dgn Palestine, walau bertahun2 telah dijajah dizalimi, IBARAT kematian rakyat palastine 60 ribu org pad tempoh 60 tahun.. Tapi di Syiria.. 60 ribu yg telah TERKORBAN dgn HANYA TEMPOH 2 TAHUN kekejaman berlaku.. tapi itu baru yang diwar2kn.. yang ditulis.. tapi disebaliknya ada lagi kematian yang tidak direkod berpuluh2 ribu lagi kematian..

2) Sebab telah keluarnya fatwa dari ulama-ulama seluruh dunia, mereka berdasarkn Quran dan Sunnah melihat keutamaan negara Syiria tu yg istimewa.. di mana bumi Syiria adalah bumi Dimasyh: tempat Nabi Isa akan turun nanti, Syam Syiria.. dan Imam Mahdi mengikut dalil Al-Quran..

3) Jadi jihad di negara Syiria kerana bantu syiria ibarat bantu Palestine.. tapi isu di Syiria ramai org tak tahu berbanding dgn Palestine.. di Syiria tidak dibenarkan diwar2kan segala mklumat, tiada media.. tidak benarkan bantuan masuk pun.

Kata sheikh, "tiada satu pun masjid di syiria yg tidak dibom!", masjid dihina.. orang Syiah mencabuli wanita ahli sunnah di dalam masjid. Di Syiria tiada Hospital untuk bantu orang Sunnah.. jika mereka dibom,mereka dibiarkn macam tu je..kesakitan hingga mati. si emak tak boleh tolong dan akan rahsiakn kematian ahli keluarganya, jika tidak akan ditangkap dan dibunuh juga.. SYIAH buat kekejaman sebab dia berpegang bahawa halal darah ahli sunnah wal jamaah.. mereka percaya jika dapat sembelih ahli sunnah, darahnya di bumi ni..akan dapat bangkitkn ketua mereka nanti iaitu: al Masih ad Dajjal Laknatullah!!!

*jadi Ulama TU PESAN: , mereka taknak bantuan hanya duit sebab bukan boleh bawa masuk di syiria, bukan hanya doa kita2 je.. tapi beliau PESAN: sampaikanlah kepada yg lain.. ambil tahu cakna tentang negara Syiria, agar semua tahu dan bersatu..
*Beliau PESAN LAGI: Pilihlah PEMIMPIN yg BENAR2 NAK BAWA ISLAM UNTUK NEGARA.. kerana pemimpin yang benar2 kepada Islam je yg boleh prcaya.. yg lain tiada membawa kpd Islam yg sebenar..

Sementara itu Prof. Dr. Yusuf Qardhawi beberapa bulan lalu menyatakan seperti berikut. Prof. Dr. Yusuf Qardhawi berpandangan, mereka yang telah menunaikan ibadat haji dan umrah wajar bagi mereka menggunakan wang tersebut untuk didermakan kepada saudara seagama di Syria yang amat memerlukan waktu ini. Berdasarkan aulawiyat (keutamaan), menurut beliau situasi yang terdesak waktu ini di Syria dan di seluruh dunia menyaksikan umat Islam ditekan dan dizalimi memerlukan kepada keprihatinan dan pertolongan. Melainkan mereka yang buat pertama kali menunaikan ibadat haji kerana ia merupakan kefardhuan bagi setiap muslim sekali dalam seumur hidup. Menurut Syeikh Qardhawi, beberapa kaedah yang digariskan oleh Islam perlu dinilai iaitu:

Pertama: Allah tidak akan menerima amalan sunat hingga ditunaikan amalan fardhu. Contohnya, setiap mereka yang mengerjakan umrah tanpa mengeluarkan zakat sebagai contoh, maka umrahnya ditolak oleh Allah. Keutamaan mengeluarkan harta bagi mengerjakan umrah ialah perlu dibersihkan terlebih dahulu hartanya dengan kefardhuan zakat.

Kedua: Allah tidak akan menerima amalan sunat yang menjurus kepada perbuatan yang haram kerana menyelamatkan dosa dari yang haram perlu didahulukan berbanding memperoleh pahala dari amalan sunat.

Ketiga: Pintu kebaikan yang dikurniakan oleh Allah amat luas maka jangan disempitkannya kerana mereka yang mengerjakan haji secara berulang kali akan menutup peluang saudara Islam lain yang masih belum berkesempatan menunaikan ibadat ini.

Justeru, dua kesimpulan yang dibuat kepada mereka yang melakukan ibadat haji berulang kali:

1) Dapat menggunakan wang tersebut bagi membantu umat Islam yang kesusahan yang amat memerlukan bantuan.

2) Memberikan peluang kepada saudara Islam lain yang masih belum menunaikannya

Fakta

Selama tempoh sekitar 70 tahun Zionis menjajah bumi Palestin, mereka telah membunuh sekitar 30 ribu umat Islam Palestin. Manakala rejim Syiah Nusairi (era Bashar) di Syria pula, dalam tempoh 2 tahun sahaja telah membunuh lebih daripada 50 ribu umat Islam Syria. Jika dicampur jumlah mangsa tragedi Hama pada tahun 1982 (era Hafeez Asad) yang mengorbankan lebih 46 ribu umat Islam, maka jumlah keseluruhan umat Islam yang dibunuh Syiah di Syria ialah 96 ribu orang sejak tahun 1982 iaitu tempoh masa yang lebih singkat iaitu 30 tahun sahaja. Kesimpulannya Syiah membunuh ASWJ dengan purata 3200 orang setahun selama 30 tahun manakala yahudi zionis Israel membunuh ASWJ dengan purata 428 orang setahun selama 70 tahun.
Perkara yang perlu kita fikirkan untuk mengaitkan Israel, AS, Negara Syiah Iran, Iraq dan Syria

1. Penyerahan Bukit Golan kepada israel

2. Penyiaran empat rangkaian agama Iran dari stesen di Israel

3. Peranan Amerika menyerahkan Iraq kepada kepimpinan Syiah

4. Kaitan yahudi Israel dengan yahudi iran. 70.000 yahudi Iran telah berpindah ke Israel selepas kejayaan revolusi Islam di Iran.

5. Darah yahudi dalam tubuh ahmadinejad

6. Sejarah syiah menurut ASWJ - Hasil tipu daya oleh seorang yahudi yaman. Syiah diasaskan oleh Abdullah Ibnu Saba' seorang Yahudi dari San'a Yaman.

7. Lihat peta di bawah. Dengan penyerahan Iraq kepada pemerintahan Syiah bermakna tiga negara dikuasai syiah seolah-olah bercantum dalam peta. Jika benar andaian gua bahawa syiah adalah proksi yahudi Israel bermakna keempat-empat negara dajjal sudah bergabung (saling bersambung) berdasarkan kedudukan peta politik.
8. dan kaitan Syam sebagai lokasi perang akhir zaman dan lokasi turun nabi Isa di akhir zaman.

Walaupun Syam/Syria bukan tanah suci umat Islam seperti BaitulMuqadis namun ia adalah bumi ambiya di mana makam para ambiya seperti Nabi Nuh AS di Kerak dan makam nabi Sulaiman AS di Sarfah. Ingat yahudi ingat syiah: Amerika, Israel, Iran, Iraq, Syria, dan Lebanon adalah sekutu. Memang haram jadah. Syiah di Malaysia macam mana? Apabila mereka berkembang, adakah ASWJ akan turut dimusuhi dan dibunuh?
TIGA NEGARA DIPERINTAH DAJJAL SUDAH BERGABUNG | Isu sebenar yg berlaku di Syiria.. by Que Achmad

Kedatangan Ulama' (Sheikh Muhammad Ali al-Sabuni Syiria) di UK...M, menerangkn keadaan saudara kita di sana.. Syeikh mengatakan ada 3 sebab negara Syiria lebih DIUTAMAKAN dari Palestine untuk jihad:

1)Beliau mengatakan keadaan di Syiria lebih teruk dari Palestine.. Umat Islam telah ramai dibunuh dgn kejam.. Banding dgn Palestine, walau bertahun2 telah dijajah dizalimi, IBARAT kematian rakyat palastine 60 ribu org pad tempoh 60 tahun.. Tapi di Syiria.. 60 ribu yg telah TERKORBAN dgn HANYA TEMPOH 2 TAHUN kekejaman berlaku.. tapi itu baru yang diwar2kn.. yang ditulis.. tapi disebaliknya ada lagi kematian yang tidak direkod berpuluh2 ribu lagi kematian..

2) Sebab telah keluarnya fatwa dari ulama-ulama seluruh dunia, mereka berdasarkn Quran dan Sunnah melihat keutamaan negara Syiria tu yg istimewa.. di mana bumi Syiria adalah bumi Dimasyh: tempat Nabi Isa akan turun nanti, Syam Syiria.. dan Imam Mahdi mengikut dalil Al-Quran..

3) Jadi jihad di negara Syiria kerana bantu syiria ibarat bantu Palestine.. tapi isu di Syiria ramai org tak tahu berbanding dgn Palestine.. di Syiria tidak dibenarkan diwar2kan segala mklumat, tiada media.. tidak benarkan bantuan masuk pun.

Kata sheikh, "tiada satu pun masjid di syiria yg tidak dibom!", masjid dihina.. orang Syiah mencabuli wanita ahli sunnah di dalam masjid. Di Syiria tiada Hospital untuk bantu orang Sunnah.. jika mereka dibom,mereka dibiarkn macam tu je..kesakitan hingga mati. si emak tak boleh tolong dan akan rahsiakn kematian ahli keluarganya, jika tidak akan ditangkap dan dibunuh juga.. SYIAH buat kekejaman sebab dia berpegang bahawa halal darah ahli sunnah wal jamaah.. mereka percaya jika dapat sembelih ahli sunnah, darahnya di bumi ni..akan dapat bangkitkn ketua mereka nanti iaitu: al Masih ad Dajjal Laknatullah!!!

*jadi Ulama TU PESAN: , mereka taknak bantuan hanya duit sebab bukan boleh bawa masuk di syiria, bukan hanya doa kita2 je.. tapi beliau PESAN: sampaikanlah kepada yg lain.. ambil tahu cakna tentang negara Syiria, agar semua tahu dan bersatu..
*Beliau PESAN LAGI: Pilihlah PEMIMPIN yg BENAR2 NAK BAWA ISLAM UNTUK NEGARA.. kerana pemimpin yang benar2 kepada Islam je yg boleh prcaya.. yg lain tiada membawa kpd Islam yg sebenar..

Sementara itu Prof. Dr. Yusuf Qardhawi beberapa bulan lalu menyatakan seperti berikut. Prof. Dr. Yusuf Qardhawi berpandangan, mereka yang telah menunaikan ibadat haji dan umrah wajar bagi mereka menggunakan wang tersebut untuk didermakan kepada saudara seagama di Syria yang amat memerlukan waktu ini. Berdasarkan aulawiyat (keutamaan), menurut beliau situasi yang terdesak waktu ini di Syria dan di seluruh dunia menyaksikan umat Islam ditekan dan dizalimi memerlukan kepada keprihatinan dan pertolongan. Melainkan mereka yang buat pertama kali menunaikan ibadat haji kerana ia merupakan kefardhuan bagi setiap muslim sekali dalam seumur hidup. Menurut Syeikh Qardhawi, beberapa kaedah yang digariskan oleh Islam perlu dinilai iaitu:

Pertama: Allah tidak akan menerima amalan sunat hingga ditunaikan amalan fardhu. Contohnya, setiap mereka yang mengerjakan umrah tanpa mengeluarkan zakat sebagai contoh, maka umrahnya ditolak oleh Allah. Keutamaan mengeluarkan harta bagi mengerjakan umrah ialah perlu dibersihkan terlebih dahulu hartanya dengan kefardhuan zakat.

Kedua: Allah tidak akan menerima amalan sunat yang menjurus kepada perbuatan yang haram kerana menyelamatkan dosa dari yang haram perlu didahulukan berbanding memperoleh pahala dari amalan sunat.

Ketiga: Pintu kebaikan yang dikurniakan oleh Allah amat luas maka jangan disempitkannya kerana mereka yang mengerjakan haji secara berulang kali akan menutup peluang saudara Islam lain yang masih belum berkesempatan menunaikan ibadat ini.

Justeru, dua kesimpulan yang dibuat kepada mereka yang melakukan ibadat haji berulang kali:

1) Dapat menggunakan wang tersebut bagi membantu umat Islam yang kesusahan yang amat memerlukan bantuan.

2) Memberikan peluang kepada saudara Islam lain yang masih belum menunaikannya

Fakta

Selama tempoh sekitar 70 tahun Zionis menjajah bumi Palestin, mereka telah membunuh sekitar 30 ribu umat Islam Palestin. Manakala rejim Syiah Nusairi (era Bashar) di Syria pula, dalam tempoh 2 tahun sahaja telah membunuh lebih daripada 50 ribu umat Islam Syria. Jika dicampur jumlah mangsa tragedi Hama pada tahun 1982 (era Hafeez Asad) yang mengorbankan lebih 46 ribu umat Islam, maka jumlah keseluruhan umat Islam yang dibunuh Syiah di Syria ialah 96 ribu orang sejak tahun 1982 iaitu tempoh masa yang lebih singkat iaitu 30 tahun sahaja. Kesimpulannya Syiah membunuh ASWJ dengan purata 3200 orang setahun selama 30 tahun manakala yahudi zionis Israel membunuh ASWJ dengan purata 428 orang setahun selama 70 tahun.
Perkara yang perlu kita fikirkan untuk mengaitkan Israel, AS, Negara Syiah Iran, Iraq dan Syria

1. Penyerahan Bukit Golan kepada israel

2. Penyiaran empat rangkaian agama Iran dari stesen di Israel

3. Peranan Amerika menyerahkan Iraq kepada kepimpinan Syiah

4. Kaitan yahudi Israel dengan yahudi iran. 70.000 yahudi Iran telah berpindah ke Israel selepas kejayaan revolusi Islam di Iran.

5. Darah yahudi dalam tubuh ahmadinejad

6. Sejarah syiah menurut ASWJ - Hasil tipu daya oleh seorang yahudi yaman. Syiah diasaskan oleh Abdullah Ibnu Saba' seorang Yahudi dari San'a Yaman.

7. Lihat peta di bawah. Dengan penyerahan Iraq kepada pemerintahan Syiah bermakna tiga negara dikuasai syiah seolah-olah bercantum dalam peta. Jika benar andaian gua bahawa syiah adalah proksi yahudi Israel bermakna keempat-empat negara dajjal sudah bergabung (saling bersambung) berdasarkan kedudukan peta politik.
8. dan kaitan Syam sebagai lokasi perang akhir zaman dan lokasi turun nabi Isa di akhir zaman.

Walaupun Syam/Syria bukan tanah suci umat Islam seperti BaitulMuqadis namun ia adalah bumi ambiya di mana makam para ambiya seperti Nabi Nuh AS di Kerak dan makam nabi Sulaiman AS di Sarfah. Ingat yahudi ingat syiah: Amerika, Israel, Iran, Iraq, Syria, dan Lebanon adalah sekutu. Memang haram jadah. Syiah di Malaysia macam mana? Apabila mereka berkembang, adakah ASWJ akan turut dimusuhi dan dibunuh?
Mesti lihat! Penerangan jelas kesesatan Syiah!
Video ini mesti disebarkan!

Jumaat, 21 Jun 2013

KENAPA PERLU KE JALAN RAYA?



Pada jam 2:00 petang hari Sabtu 22 Jun 2013 ini ratusan ribu rakyat Malayaia akan turun ke jalan raya untuk menunjukkan perasaaan di Dataran Padang Merbok – Jalan Parlimen. Lalu pertanyaan timbul kenapa perlu tunjuk perasaan? Kenapa perlu berdemo? Sebelum saya menjawab dua soalan ini biar saya nyatakan apa yang akan terjadi.

Saperti biasa kita akan terbaca kenyatan PDRM melarang himpunan ini kerana dikatakan tidak ‘bersunat dan tidak bersembelih ‘ – haram menyalahi undang-undang. Orang ramai akan diingatkan agar jangan datang. Kita akan terbaca kenyataan Datuk Bandar Kuala Lumpura menerangkan bahawa Dataran Padang Merbok telah ditempah semenjak tujuh tahun dahulu. Kita akan terdengar kata-kata nista dan cerca tentang demo ini dari kaca tv.

Ngo Melayu Islam akan tunggang tunggit bersuara menyatakan bantahan. Guru Silat dengan Ilmu Ghaib berjanji akan datang untuk membuat demo yang berasingan. Penjual Ikan Bakar akan menggoyangkan buntut membatah Perhimpun Satu Juta Rakyat di Dataran Padang Merbok. Akan ada temubual dengan Mamat Pemandu Teksi dan Mat Tuan Punya Warong yang meraung marah kerana pada hari tunjuk perasaan mereka akan kehilangan mata pencarian.

Semua ‘heboh-heboh’ diatas hanyalah berita yang dimunculkan khusus untuk mengalihkan fokus orang ramai. Heboh-heboh Abang Polis ini tidak menjawab soalan hakiki untuk kurun ini. Kenapa rakyat turun berdemo? Jawabnya : Ratusan ribu rakyat turun ke jalan raya berdemo kerana PRU13 dahulu telah dimenangi oleh United Malayas National Organisation dengan jalan tipu. Rakyat tidak mahu menerima keputusan PRU13. Orang ramai marah maka mereka ke jalan raya berdemo.

Kenapa perlu berdemo? Jawabnya: Kita perlu berdemo untuk menuntut 7 orang Pesuruhjaya SPR meletak jawataan. Kita berdemo untuk memastikan ada pemilihan di 25 kawasan yang terbukti berlaku penipuan. Kita wajib berdemo untuk memastikan projek persempadanan semula dihentikan dengan serta merta. Projek persempadan ini adalah satu lagi projek tipu dari United Malays National Organisation. Projek ini bertujuan untuk memastikan dalam PRU14 nanti Pakatan Rakyat akan lumat.

Masih tidak yakin sebab musabab kenapa kita wajib berdemo?

Biar saya terangkan bahawa di Malaysia ini jika pilihan raya yang boleh mengubah apa-apa maka pilihan raya itu akan diharamkan. Apakah ayat yang saya tulis ini saheh atau hanya ayat-ayat propaganda? Atau satu hasutan jahat?



Biar saya surahkan sejarah untuk membuktikan bahawa jika pilihan raya boleh mengubah apa-apa maka pilihan raya itu akan diharamkan. Untuk anak anak muda, untuk jenerasi yang lahir sesudah tahun 70’an pasti tidak tahu bahawa pada satu ketika dahulu ada pemilihan – ada pengundian – untuk memilih Ahli Majlis Kerajaan Tempatan. Ertinya Datuk Bandar bukan dilantik tetapi dipileh melalui undi orang ramai. Bagitu juga Ahli-ahli Majlis Tempatan – semua dipilih melalui pengundian.

Sejarah membuktikan bagaimana disetiap kali pemilihan Kerajaan Tempatan ini dijalankan yang menang ialah Parti Rakyat, Parti Buruh atau kumpulan Front Sosialis. Ini sebelum Parti Buruh menjadi arwah. Kota Pulau Pinang, kota Melaka, bandar Seremban atau bandar Johor Bahru – semuanya dikendalikan oleh Ahli Majlis yang dipileh oleh warga kota. Kota Ipoh pula dimenangi oleh PPP – sebelum parti ini menjadi mandul.

United Malays National Organisation tidak dapat bernafas. Parti Ketuanan Melayu tidak pernah dapat menguasai Kerajaan Tempatan melalui pilihan raya. Maka pada tahun 1964 Pilihan Raya Kerajaan Tempatan diharamkan hingga ke hari ini. Pada hari ini ini semua Ahli Majlis – DBKL, MBPJ, MBS dan dan dan... semuanya dilantik.
Surah ini membuktikan dengan saheh bahawa pilihanraya di Malaysia ini jika dapat mengubah apa-apa maka pilihan raya itu akan diharamkan.

Lalu timbul soalan sampingan. Apakah demo ini bertujuan untuk menggulingkan kerajaan. Jawabnya: Menggulingkan kerajaan yang zalim itu satu kewajipan. Bukan satu yang pelik jika ada sesiapa yang turun berdemo dengan niat mahu menggulingkan kerajaan. Ini bukan satu niat yang salah.

Biar saya terangkan disini bahawa Nik Aziz juga bercita-cita untuk menggulingkan kerajaaan Barisan Nasional. YB Nurul Izzah juga memiliki niat yang sama. Timbalan Presiden Pas Mat Sabu juga bercita-cita untuk mengulingkan kerajaan United Malays National Organisation. Lim Kit Siang anak beranak pun mahu menggulingkan kerajaan hari ini.

Malah Najib Razak sendiri secara terbuka berniat untuk menggulingkan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor. Datuk Mustapa Muhamed telah merancang dengan licik dan lama untuk menggulingkan kerajan Pas di Kelantan. Justeru menggulingkan kerajaan bukan satu jahat.

Lalu ditimbulkan hujjah bahawa Nik Aziz, Mat Sabu, Lim Kit Sing atau Nurul Izzah mahu menggulingkan kerajaan United Malays melalui pilihan raya. Tetapi seluruh rakyat Malaysia sedar bahawa mustahil United Malays National Organisation akan dapat digulingkan melalui pilihan raya.

Dari sinilah muncul wacana hakiki tentang kemustahilan kerajaan zalim ini digulingkan melalui pilihan raya. Mustahil kezaliman ini dapat ditamatkan melalui pilihan raya. Tidak mungkin United Malays National Organisation akan kalah dalam pilihan raya. Ini kerana sistem pengundian – sistem pilihan raya itu – telah direka dan dibuat untuk memastikan United Malays National Organisation akan terus menang.

Menuntut pilihanraya bersih dan adil – perjuangan Bersih - adalah satu kerja yang baik. Tetapi mustahil United Malays National Organisation akan melunaskan 8 Tuntutan Bersih. Mustahil Parti Ketuanan Melayu ini mahu menjalankan satu pilihan raya yang bebas dan adil. Dalam pilihan raya yang bebas dan adil Pakatan Rakyat akan menang manakala United Malays National Organisation akan dimasukkan ke dalam tong sampah sejarah.

Kerana itu United Malays National Organisation telah menjalankan pelbagai bentuk penipuan dalam pilihan raya. Telah dibuktikan bagaimana dalam PRU13 yang lalu Pakatan Rakyat telah ditipu. Pengundi Pakatan Rakyat telah ditipu. Kemenangan rakyat telah dicuri. Kerana ini rakyat marah. Inilah sebab orang ramai turun ke jalan raya.

Lalu timbul lagi persoalan – Apakah dengan tunjuk perasaan ini akan berlaku perubahan. Jawabnya: Boleh berlaku perubahan. Dalam satu demo yang besar ianya akan memberi tekanan yang kuat terhadap Najib Razak dan kuncu-kuncunya dalam United Malaya National Organistaion. Kalau satu juta rakyat turun ke jalan raya. Kalau ratus ribu rakyat turun ke Dataran Padang Merbok dan mereka TIDAK berganjak dari menuntut 3 Tuntut #TIPU505 maka elit politik akan retak dan pecah.

Lihat sekarang bagaimana Pengerusi SPR telah membuat kenyaataan bahawa dia telah menjalankan tugas dengan baik maka tidak perlu letak jawatan. Kenyataan ini bukan ditujukan kepada penyokong demo jalan raya. Kenyatan ini ditujukan kepada tuanya bernama Najib Razak. Den dah buat kojo jahat apo pulak kao nak buang den – inilah isi hati si penjenayah yang semakin sedar tali gantung telah semakin hampir.

Kenyataan terbaru dari Pengerusi SPR ini lagi lawak dan lagi seram. Si Mamat ini kini merasa sedih dan kecewa kerana dakwat kekal TIDAK kekal. Lihat bagaimana berapa hari sesudah PRU13 dijalankan Si Mamat ini amat anggkuh dan kurang ajar. Mamat ini telah menolakk wujudnya penipuan dakwat kekal. Lampu padam tidak wujud. Gambar lampu padam ditempat pengiraan undi sengaja diada-adakan. Semua hujah Pakatan Rakyat dianggap fitnah..

Kenapa hari ini sedih dan menyesal? Jawabnya: Si Mamat ini merasa sedih dan kecewa kerana Si Mamat ini tahu pada 22 haribulan ini ratusan ribu rakyat akan turun ke jalan raya. Ratusan ribu rakyat ini TIDAK akan pulang sehingga Si Mamat ini bersama 6 lagi Pesuruhjaya SPR meletakan jawatan. Tali gantung semakin hampir kerana itu si Mamat ini sedih dan kecewa.

Perubahan bunyi suara Pengerusi SPR ini membuktikan bahawa politik jalan raya telah membawa hasil. Kini rakyat Malaysia juga sedar bahawa elit politik dalam United Malays National Organisation sedang retak. Mereka sedang bergaduh – tuduh menuduh – menyalahkan satu sama lain. Kini telah ada ura-ura untuk menendang Najib. Ada rancangan untuk menobatkan Tengku Razaleigh sebagai ganti.




Perubahan politik ini TIDAK akan berlaku jika rakyat TIDAK turun ke jalan raya. Kalau orang ramai tidak turun ke jalan raya menolak penipuan maka gerombolan United Malya National Organisation akan terus berkenduri kendara merompak harta negara kita.

Jika rakyat TIDAK turun ke jalan raya maka dunia luar tidak sedar tentang penipuan yang telah berlaku dalam PRU13. Masyarakat dunia juga tidak sedar bahawa rakyat Malaysia telah menolak keputusan PRU13. Semua ini akan berubah pada Sabtu 22 Jun ini. Pada petang Sabtu ini ratusan ribu rakyat di jalan raya adalah papan poster rakyat Malaysia kepada rakyat dunia. Papan ini tertulis :Bahawa rakyat Malaysia menolak keputusan PRU13.

Inilah kejayaan politik jalan raya. Imej-imej orang ramai dijalan raya akan tersebar luas ke seluruih dunia. Gambar-gambar anak muda di Dataran Padang Merbok akan manaikkan taraf anak muda Malaysia sebaris dengan anak muda di Dataran Tahrir. Imej-imej berdemo akan menobatkan anak muda Malaysia setaraf dengan anak- anak muda di Dataran Taksim.

Kita bukan Arab Spring, kita bukan meniru Dataran Tahrir , kita bukan mengikut anak muda Turki adalah cakap cakap kosong. Yakinlah bahawa ramai rakyat Malaysia ini mahu melihat Najib di tangkap saperti Husni Mubarak. Yakinlah majoriti rakyat Malaysi – 52% - mahu menghancurkan United Malays National Organisation. Yakinlah bahawa ramai anak muda pada Sabtu ini ingin membuat sejarah sama saperti di Dataran Tahrir atau di Dataran Taksim. Ini kerana dunia ini akhirnya adalah milik anak muda. (TT)






Rabu, 19 Jun 2013

Jais Serbu Kubu Syiah


Markaz Syiah di selangor diserbu.. ramai kaloh Syiah di Malaysia kalau kerajaan tidak kenakan tindakan yang tegas, tidak mustahil Malaysia akan jadi negara syiah..



UMNO SESAT SEBAB LAWAN PERJUANGAN ISLAM



Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan tuduhan pihak yang mendakwa PAS sebuah parti ajaran sesat bukan sahaja satu tuduhan yang berat, sebaliknya amat tidak berasas.

Katanya, tidak ada sebab PAS yang menjadikan al-Quran dan Hadis sebagai dasar dalam perjuangannya, ditentang sekiranya Umno sendiri bukan sebuah parti yang sesat.

Beliau sebaliknya mendakwa Umno yang sebenarnya parti sesat kerana menolak perjuangan Islam.
“Umno sebenarnya parti sesat, sebab itu mereka melawan perjuangan PAS biarpun perjuangan PAS berlandaskan al-Quran dan hadis,” ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengulas kenyataan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal yang mendakwa PAS sebuah parti ajaran sesat.
Tuan Guru berkata demikian ketika berucap merasmikan Konvensyen Armalah di Putik, Pengkalan Chepa hari ini.

Beliau juga turut menyifatkan kenyataan Shafie Apdal itu sebagai mengarut serta tidak berasas.
Menurutnya, sesat atau sebaliknya perjuangan bukan boleh diukur dengan kefahaman sains, sebaliknya agama.

Jelasnya lagi, orang Islam sendiri setiap kali menunaikan solat sering menyebut tidak ingin sesat di mana Allah sendiri telah memberi nikmat kepada mereka berada di jalan yang benar.

“Hanya empat golongan mereka yang diberi nikmat oleh Allah, antaranya meneruskan perjuangan yang ditinggalkan oleh Rasulullah dan para nabi iaitu memperjuangkan Islam.

“PAS sendiri khususnya di Kelantan meneruskan dasar perjuangan Islam berkenaan yang menjadi agenda perjuangan parti sendiri menurut al-Quran, hadis, ijmak ulamak malah ianya menjadi dasar bertulis perjuangan,” ujarnya.

Tambahnya, dengan jawatannya sebagai Menteri Besar Kelantan turut dilaksanakan mengikut landasan Islam termasuk menghapuskan premis judi, menyediakan rumah tiga bilik mengikut ajaran Rasulullah dan berbagai lagi.

“Kita juga buat sekolah Arab aliran sains, nak sesat apa lagi, yang tolak Islam itulah yang sesat.
Jelasnya lagi, menolak Islam ini akan menjadi manusia sesat di akhirat nanti, iaitu tidak akan sampai ke syurga.

Tambahnya, manusia tidak akan menemui jalan ke syurga jika tidak menurut ajaran Islam.
Katanya lagi, tidak ada ahli sains, psikologi atau golongan pemikir dapat membawa manusia ke syurga melainkan Rasulullah dengan ajaran Islam.



Selasa, 18 Jun 2013

Mursi Memutuskan Hubungan Diplomatik Dengan Syria


Mursi Memutuskan Hubungan Diplomatik Dengan Syria



HIMPUNAN RIBUAN RAKYAT MESIR BERSAMA RAKYAT SYRIA DI KAHERAH, MESIR



Saluran televisyen swasta Malaysia, TV3 telah mengeluarkan satu terjemahan salah dan palsu oleh pemberita mereka mengenai ucapan Presiden Mesir, Mohamad Morsi yang memutuskan perhubungan diplomatik dengan Syria.

Mereka betul kan sedikit, nampak menyokong, tapi terjemahan yang salah.

HIMPUNAN RIBUAN RAKYAT MESIR BERSAMA RAKYAT SYRIA DI KAHERAH, MESIR (GAMBAR) | KEDUTAAN SYRIA DI MESIR DITUTUP DAN PUTUS HUBUNGAN DENGAN REJIM BASYAR


Ini terjemahan tv3.
“Kita tidak membenarkan rejim penindas kembali berkuasa, dan tidak menolak untuk menguatkuasakan zon larangan udara di Syria menerusi Majlis keselamatan PBB dalam usaha menamatkan pertumpahan darah rakyat Syria menjadi pelarian luar jangkaan.”
Ini terjemahan yang sebenar. So, boleh nilailah sendiri.
“Kepada Hizbillah, Mestilah ia keluar dari Syria. Ini kata2 serius. Tiada peluang dan tempat bagi Hizbillah di Syria. Hari ini kita (Mesir) telah membuat keputusan. Untuk memutuskan sepenuhnya hubungan dengan Syria. Hari ini kita (Mesir) telah membuat keputusan. Untuk memutuskan sepenuhnya hubungan dengan kerajaan Syria yang ada sekarang. Ditutup Kedutaan Syria di Kaherah. Ditutup kedutaan kerajaan Syria sekarang yang ada di Kaherah. Dan akan menarik balik wakil Kedutaan Mesir di Damsyik.”

Dr. Morsi tak sebut pasal PBB, tv3 sebut pasal PBB. Dr. Morsi sebut pasal Hizbillah, tv3 tak sebut.

Lihat video di SINI.

Ahad, 16 Jun 2013

Seramai 16 peserta 'flashmob' termasuk seorang wanita dan kanak-kanak ditahan sewaktu mengadakan 'flashmob' di hadapan gedung membeli-belah Sogo sekitar jam 2.50 petang tadi.


Seramai 16 peserta 'flashmob' termasuk seorang wanita dan kanak-kanak ditahan sewaktu mengadakan 'flashmob' di hadapan gedung membeli-belah Sogo sekitar jam 2.50 petang tadi.

Mereka ditahan sewaktu mengadakan acara tersebut menjelang himpunan Black 505 di Padang Merbok pada 22 Jun ini.
Di antara yang terawal ditahan adalah Pengarah Propaganda NGO Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Edy Noor Reduan

Menurut seorang pegawai polis memaklumkan bahawa mereka di bawa ke ke Ibu Pejabat Daerah Dang Wangi, dengan kenderaan Black Maria untuk tindakan lanjut.

Selepas kenderaan itu beredar, aktivis pelajar Ekhsan Bukharee dan seorang peserta lagi kemudiannya ditahan selepas membuat pengumuman supaya orang ramai berhimpun di depan balai Dang Wangi sebagai tanda solidariti kepada 14 orang yang ditangkap.

Mereka dibawa IPD Dang Wangi dengan berjalan dalam keadaan bergari dan diiring dua anggota polis.
Penahanan tersebut berlaku selepas kira-kira 30 peserta 'flashmob' berkenaan menyeru orang ramai supaya turun ke himpunan membantah dakwaan berlakunya penipuan dalam pilihan raya umum lalu.

Mereka berdiri di hadapan gedung Sogo berhadapan Jalan Tuanku Abdul Rahman selama kira-kira 30 minit bermula sekitar jam 2.15 petang.

Sebahagian daripada mereka memegang plakad bertulisan 'Pengerusi SPR sila letak jawatan' dan 'Mari turun 22 Jun Blackout'.
Kira-kira 30 orang termasuk petugas media kini berada di hadapan ibu pejabat polis ini untuk mengetahui perkembangan lanjut mereka yang ditahan.

Aktivis mahasiswa, Adam Adli adalah antara yang menunggu di hadapan balai ketika ini.

Seorang peguam, New Sin Yew yang tiba di pintu masuk IPD Dang Wangi itu untuk menemui mereka yang ditahan polis.

Anggota polis yang berkawal di pintu masuk tidak membenarkan New masuk atas alasan beliau perlu menunggu arahan pegawai atasan sebelum dibenarkan berbuat demikian.

"Saya kenal Eddy secara peribadi dan saya di sini untuk menemui beliau," katanya.

Beliau kemudiannya dibenarkan masuk selepas bertegas mahu membuat laporan kerana dihalang mewakili mereka yang ditahan.


Sabtu, 15 Jun 2013

Kemenangan Para Mujahidin yang Sungguh Luar Biasa!


[GEMPAR] Kemenangan Para Mujahidin yang Sungguh Luar Biasa!



MB Kelantan sokong himpunan nyatakan kebenaran

MB Kelantan sokong himpunan nyatakan kebenaran

 KOTA BHARU- Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob menyokong usaha rakyat di negeri ini yang berhimpun bagi menegakkan kebenaran kerana Islam adalah agama yang mengesyorkan umatnya berkumpul.

Beliau berkata, usaha seluruh masyarakat terutama pemuda termasuk Gabungan Profesional Menuntut Royalti Hak Pendaratan Minyak dan Gas Ke Kelantan atau R dan Kekal Kerajaan Kelantan (K) amat dihargai.

“Suatu kenyataan yang tidak dapat dinafikan, kebangkitan anak muda memberi keadaan menakutkan parti lain termasuk Barisan Nasional (BN) dan ini memberi amaran kepada mana-mana pihak, bahawa penipuan tidak disukai sesiapa pun.

“Kita berkumpul untuk menyatakan kebenaran dan dalam Islam kita berkumpul serta mengadakan solat jemaah, menggunakan azan untuk memanggil umat dalam menyatakan kebenaran dan Islam adalah agama kita berkumpul,” katanya semasa berucap dalam perhimpunan Blackout 505 yang dianjurkan salah satu badan bukan kerajaan (NGO) di Kelantan, di Ketereh, di sini, kelmarin.

Ahmad berkata, pihaknya berkumpul bagi menyatakan kebenaran termasuk pada hari raya dan perhimpunan diadakan secara aman bagi menyatakan hasrat jiwa serta perasaan masyarakat.

“Keadaan berkumpul ini menyatakan bagaimana jika kita tidak diberi keadilan dan ia dilakukan bagi melahirkan rasa tidak puas hati terhadapnya.

“Kita berkumpul di Padang Arafah setahun sekali, berkumpul pada hari raya dua kali setahun, berhimpun pada Jumaat setiap minggu dan berkumpul di masjid lima kali sehari,” katanya.

Kata beliau, perhimpunan dilakukan kerana ia adalah syiar dalam Islam dan dalam keadaan aman, rakyat Kelantan berhimpun dalam memberi sokongan dan usaha tersebut amat dihargai pihaknya.

Sumber: Sinar Harian Online

KOTA BHARU- Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob menyokong usaha rakyat di negeri ini yang berhimpun bagi menegakkan kebenaran kerana Islam adalah agama yang mengesyorkan umatnya berkumpul.

Beliau berkata, usaha seluruh masyarakat terutama pemuda termasuk Gabungan Profesional Menuntut Royalti Hak Pendaratan Minyak dan Gas Ke Kelantan atau R dan Kekal K...erajaan Kelantan (K) amat dihargai.

“Suatu kenyataan yang tidak dapat dinafikan, kebangkitan anak muda memberi keadaan menakutkan parti lain termasuk Barisan Nasional (BN) dan ini memberi amaran kepada mana-mana pihak, bahawa penipuan tidak disukai sesiapa pun.

“Kita berkumpul untuk menyatakan kebenaran dan dalam Islam kita berkumpul serta mengadakan solat jemaah, menggunakan azan untuk memanggil umat dalam menyatakan kebenaran dan Islam adalah agama kita berkumpul,” katanya semasa berucap dalam perhimpunan Blackout 505 yang dianjurkan salah satu badan bukan kerajaan (NGO) di Kelantan, di Ketereh, di sini, kelmarin.

Ahmad berkata, pihaknya berkumpul bagi menyatakan kebenaran termasuk pada hari raya dan perhimpunan diadakan secara aman bagi menyatakan hasrat jiwa serta perasaan masyarakat.

“Keadaan berkumpul ini menyatakan bagaimana jika kita tidak diberi keadilan dan ia dilakukan bagi melahirkan rasa tidak puas hati terhadapnya.

“Kita berkumpul di Padang Arafah setahun sekali, berkumpul pada hari raya dua kali setahun, berhimpun pada Jumaat setiap minggu dan berkumpul di masjid lima kali sehari,” katanya.

Kata beliau, perhimpunan dilakukan kerana ia adalah syiar dalam Islam dan dalam keadaan aman, rakyat Kelantan berhimpun dalam memberi sokongan dan usaha tersebut amat dihargai pihaknya.

Sumber: Sinar Harian Online

Khamis, 13 Jun 2013

Ribut - Bahagian Bumbung Bangunan UMNO Musnah & Roboh

Gambar: Terkini: Utk makluman tn...kejadian ribut di Gtown
1. Bangunan UMNO runtuh bahagian atas n ada mangsa di bawa bangunan tertimbun. Mngsa yg d selamatkn cedera parah
2. Jln Brown pokok tumbang
3. Jln masuk ke rumah ydh dato KP ada pokok tumbang
4. Motor n payung depan balai L/pantai berterbangan n jln sesak
5. Pokok tumbang d kmn utama. Ada mangsa di hempap pokok. Bomba baru sampai n usaha keluarkan mangsa d lakukan..ada mngsa cedera parah d kepala
6. Di empangan air itam..1/L/c parah di hempap pokok tumbang
7. Pokok tumbang hempap keta n tiang letrik nmpk karan di jln b/baru

Bangunan UMNO runtuh bahagian atas dan ada mangsa di bawa bangunan tertimbun. Mangsa yg diselamatkan cedera parah.










Ribut - Bahagian Bumbung Bangunan UMNO Musnah & Roboh
Angin Kencang Menyebabkan Sebahagian Bumbung Bangunan UMNO Runtuh (Keris)... Di khabarkan ada yg tercedera...

Video Ribut
https://www.facebook.com/photo.php?v=595933160440929

PKR berusaha membatalkan kemenangan Zahid Hamidi di Parlimen Bagan Datoh dengan pendedahan bukti video pemberian rasuah untuk mengundi beliau.


PKR berusaha membatalkan kemenangan Zahid Hamidi di Parlimen Bagan Datoh dengan pendedahan bukti video pemberian rasuah untuk mengundi beliau.
Video-video tersebut boleh didapati di Youtube yang mendakwa Zahid mengakui memberi RM100 kepada 23,000 orang  dan 5kg beras dengan “pelekat” untuk diberikan kepada pekerja kempen BN.
“Zahid fikir dia pintar. Dia mendakwa dia memberi rasuah kepada pekerja-pekerja parti. Undi yang dia dapat hanya 17,000 tetapi dia mengakui telah memberikan kepada 23,000 pekerja parti jadi ini bermakna 6,000 pekerja parti tidak mengundinya.
“Dia sebenarnya mencari kelemahan dalam undang-undang untuk memberi rasuah.. semua orang tahu mustahil untuk anda memiliki 24,000 pekerja kempen,” kata Rafizi Ramli. – Rujuk TheMalaysian Insider.

DAP di Pulau Pinang sebuah kerajaan negeri yang sangat jahat ini faktanya:


DAP di Pulau Pinang sebuah kerajaan negeri yang sangat jahat ini faktanya:

1- Pada tahun 2009, setahun selepas mentabir Pulau Pinang, kerajaan negeri secara biadap mencatat sejarah apabila melaksanakan program berbentuk kebajikan RM100 setiap tahun kepada
a) warga emas
b) OKU
c) Ibu tunggal

*Terbaru, suri rumah turut di senaraikan dlm program RM100

One-Off:
a) RM1,000 untuk urusan jenazah
b) RM1,000 untuk IPTA Emas
c) RM200 untuk Anak Emas
d) RM1,000 untuk pasangan belia yang kurang kemampuan nak berkahwin

2-Dan lebih kejam apabila kerajaan negeri yang ditadbir DAP & Cina telah beri jaminan bahawa semua keluarga mempunyai pendapatan RM770, jika didapati kurang, Cina LGE tambah bayaran sehingga cukup RM770 tiap-tiap bulan.

Lagi zalim apabila dengan sewenangnya Cina ini tak bagi orang Murtad bila mana, menubuhkan Jawatankuasa Anti-Murtad.

3-Fakta lagi, bahawa secara zalimnya DAP tak robohkan masjid, surau dan setiap masjid/surau mesti hidup dengan program-program dakwah.

4-Kerajaan negeri DAP, tak tambah-tambah hutang, sebaliknya kurangkan hutang daripada RM630,13 juta pada 2008 kepada RM29,66 juta sdgkan dalam Islam, wajib berhutang kerana nak buat bangunan banyak-banyak.

5-Fakta lagi mengapa aku kata kejam?? kerajaan negeri Pulau Pinang siap bg peruntukan utk hal Islam:
a) RM35,78 juta (2009)
b) RM37.85 juta (2010)
c) RM63,21 juta (2011)
d) RM64,03 juta (2012)

6-Fakta lagi, kerajaan DAP sangat-sangat jahat bila bg air percuma pada 2008. Dan lebih jahat, DAP nie bila tiada masjid/surau dirobohkan meski pun masjid/surau pembangkang (UMNO) yang jadi JKKK.

Nota: Corak pentadbiran Cina DAP berbeza sangat ketara berbanding di China dan Singapura. Di China parti komunis secara terbuka menindas masyarakat Tibet, di Pulau Pinang semua dapat hidup secara aman dan damai.

Perbezaan dapat dilihat berbanding dengan PAP, di Singapura PAP tak buat jawatankuasa Anti-Murtad, di Pulau Pinang, DAP buat meski pun kafir harbi.

Perbezaan ketara juga dapat dilihat jika nak bandingkan corak pemerintahan Melayu UMNO sejak 1957-2013 adalah sangat jelas bahawa DAP lebih mengkagumkan.

DAP tak menindas orang Islam apabila melihat pentadbiran Tuan Guru Nik Abdul Aziz bin Nik Mat di Kelantan yang memimpin melalui tauladan, yang mana biar pun negeri Kelantan penuh dengan ciri-ciri Islam tapi kuil terbesar masih kekal di sana.Sikap kesederhanaan yang ditunjukkan Tuan Guru juga telah berjaya mengusik hati pemimpin dari PR yang bukan Islam utk berada dalam majlis-majlis Islam, Insya-Allah.. jika hidayah Allah yang punya.

Pentadbiran DAP juga di contohi oleh kerajaan negeri Selangor, antara program yang kerajaan negeri Selangor ambil dari DAP adalah Anak Emas, jika DAP bg berbentuk one-off, kerajaan negeri Selangor bagi berbentuk bon RM1,000.Anak tersebut bakal jutawan..Inilah yang UMNO-BN tak pernah terfikirkan utk rakyat lebih-lebih lagi masyarakat Islam sendiri.



Rabu, 12 Jun 2013

UAI antara alasan BN fail petisyen


“Antara penggunaan bahan kempen salah itu boleh dilihat di seluruh Kelantan seperti papan tanda memaparkan gambar Ustaz Azhar Idrus dengan kata-kata yang mempengaruhi dari segi kerohanian dan agama."

KOTA BHARU - Kempen yang memaparkan kata-kata pendakwah bebas, Ustaz Azhar Idrus, antara alasan yang dikemukakan BN dalam lima petisyen yang difailkan di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi di sini, semalam.

Petisyen difailkan membabitkan keputusan PRU13 di Parlimen Bachok, Dun Jelawat, Gaal, Mengkebang dan Manik Urai.

Peguam BN, Nor Azli Ahamed mendakwa, Pas menggunakan banyak pengaruh tidak wajar, antaranya Azhar dan Ustaz Zahazan Muhammad, bagi menarik sokongan pengundi di Kelantan.

“Antara penggunaan bahan kempen salah itu boleh dilihat di seluruh Kelantan seperti papan tanda memaparkan gambar Ustaz Azhar Idrus dengan kata-kata yang mempengaruhi dari segi kerohanian dan agama.

“Sebenarnya ini ialah satu kesalahan mengikut Akta Pilihan Raya 1954 di bawah Seksyen 9, iaitu pengaruh tidak wajar,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di luar pejabat itu, semalam.

Petisyen itu difailkan calon kerusi masing-masing melalui Tetuan Mohd Ilyas and Co di hadapan Pendaftar, Noor Haslinda Che Seman, pada jam 2.30 petang.

BN turut memfokuskan dakwaan sogokan berbentuk wang ringgit dan 2,000 rumah yang dijanjikan calon Pas atau ejen yang berkhidmat di bawah calon terbabit sebagai alasan utama supaya mahkamah mengeluarkan perintah membatalkan kemenangannya.

Sebelum itu, calon PKR bagi kawasan Parlimen Machang, Dr Wan Zawawi Wan Ismail dan calon PKR Parlimen Ketereh, Ab Aziz Ab Kadir serta wakil calon Dun Selising, Timbalan Pengarahnya, Semsudin Muhmmad, juga memfailkan petisyen di hadapan pendaftar sama pada jam 2.25 petang.

Kelmarin, Pas memfailkan dua petisyen membabitkan Dun Ayer Lanas dan Dun Kok Lanas di mahkamah sama, menjadikan jumlah petisyen difailkan Pas, lima.

Pada PRU13 lalu, calon BN Parlimen Bachok, Datuk Awang Adek Hussin tewas kepada Ahli Parlimen Pas, Ahmad Marzuk Shaary dengan majoriti 201 undi, sementara Adun Ayer Lanas, Datuk Sri Mustapa Mohamed menang
dengan majoriti 47 undi, menewaskan calon Pas, Abdullah Ya’kub

http://www.sinarharian.com.my/uai-antara-alasan-bn-fail-petisyen-1.169993



Selasa, 11 Jun 2013

Dr Dzulkefly Ahmad memfailkan petisyen pilihan raya untuk Parlimen Kuala Selangor.



PAS fail petisyen untuk Kuala Selangor

SHAH ALAM: AJK PAS Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad memfailkan petisyen pilihan raya untuk Parlimen Kuala Selangor jam 3.30 petang tadi di Mahkamah Tinggi Shah Alam.

Pempetisyen adalah Tuan Haji Mohd Rashid bin Mohd Khasim selaku Yang Dipertua PAS kawasan Kuala Selangor.

Mereka menamakan anggota Parlimen Kuala Selangor, Datuk Irmohizam Bin Ibrahim, Pegawai Pengurus PRU Kuala Selangor Puan Hajiah Noraini Binti Roslan dan Suruhanjaya pilihanraya (SPR).

Dalam pilihan raya lepas, Dr Dzulkefly kalah kepada Irmohizam dengan majoriti 460 undi.

Dr Dzul mendapat 27,040 manakala Irmohizam 27,500 undi. Jumlah keluar mengundi adalah 89.20 peratus dengan undi rosak sebanyak 934 undi.

Semalam PAS telah memfailkan dua petisyen di Terengganu iaitu Dun Kual Brang dan Hulu Besut.

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/19909-pas-fail-petisyen-untuk-kuala-selangor

Isnin, 10 Jun 2013

Pada saya SPR gagal - Mohamad Agus

http://3.bp.blogspot.com/-ZE-RPA-2tCI/UbV6ITLF0CI/AAAAAAAAZ5Y/ftyaxA6euiY/s1600/agus-yusof-dr.jpg

KUALA LUMPUR: Prof. Datuk Dr. Mohammad Agus Yusoff tidak sependapat dengan kenyataan Timbalan Pengerusi SPR yang menyatakan SPR telah menjalankan kerja dengan baik dalam mengurus Pilihan raya Umum ke-13 yang lalu. “Pada saya SPR gagal,” tulis beliau di Facebook.

Menurut penganalisis politik itu jika SPR berjaya, maka untuk apa PM mengumumkan penubuhan satu jawatankuasa khas terdiri dari Ahli Parlimen daripada semua parti politik bagi mengawal selia kredibiliti dan integriti SPR pada 1 Jun 2013.

Berikut ialah tulis penuh beliau.

Saya tidak sependapat dengan kenyataan Timbalan Pengerusi SPR yang menyatakan SPR telah menjalankan kerja dengan baik dalam mengurus pilihan raya umum ke-13 yang lalu. Pada saya SPR gagal.

Jika SPR berjaya, maka untuk apa PM mengumumkan penubuhan satu jawatankuasa khas terdiri dari Ahli Parlimen daripada semua parti politik bagi mengawal selia kredibiliti dan integriti SPR pada 1 Jun 2013.
Saya yakin jika SPR berjaya menjalankan tugasnya dengan baik, PM tidak akan membuat pengumuman sedemikian. Saya yakin jika SPR berjaya menjalankan tugasnya dengan baik tidak akan berlaku bantahan dan perhimpunan 505 seperti yang berlaku sekarang ini.

Bagi saya, jika sekadar menyediakan dakwat kekal pun gagal dilaksanakan dengan baik, jika sekadar menyediakan daftar pemilih yang bersih gagal dilaksanakan dengan baik, maka saya kira sudah sampai masanya Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR meletakkan jawatan.

Cumanya, yang saya tidak faham dengan pengumuman PM ini ialah kenapa perlu ditubuhkan jawatankuasa untuk memantau SPR?

Saya kira tidak perlu jawatankuasa untuk memantau SPR kerana SPR adalah sebuah badan bebas. Yang kita perlu sekarang ialah anggota SPR yang boleh bertindak cekap untuk mengurus pilihan raya yang adil dan bebas. Itu yang kita belum ada!

Begitupun, sekiranya kerajaan ingin menubuhkan jawatankuasa bagi mereformasikan SPR dan sistem pilihan raya kita, maka hal berikut perlu diberikan perhatian:

(i) kerajaan perlulah menubuhkan sebuah panel yang terdiri dari wakil parti mengikut kuota undi popular yang diterima oleh parti, dan setiap parti hendaklah berhak menamakan wakil masing-masing, bukannya ditentukan oleh kerajaan;

(ii) jawatankuasa ini juga perlulah diberi rangka kerja untuk mengkaji beberapa pindaan kepada Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954, Akta Pilihan Raya 1958, Peraturan-peraturan (Penjalanan Pilihan Raya) Pilihan Raya, 1981, Peraturan-peraturan (Pendaftaran Pemilih) Pilihan Raya, 2002 dan Peraturan-peraturan (Mengundi Melalui Pos) Pilihan Raya, 2003.

Di akhir analisisnya, saya merasakan kerajaan dan PR perlu mengambil tindakan berikut:

(i) mendesak Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR supaya meletakkan jawatan,

(ii) PR menghentikan perhimpunan 505 bagi memberi peluang kepada proses petisyen pilihan raya diadili di mahkamah undang-undang.

Dengan pendekatan ini, semoganya tidak ada lagi perhimpunan 505 diadakan dan kerajaan boleh terus menumpukan masa untuk merancang pembangunan negara. Sesungguhnya, rakyat dahagakan kehidupan yang selesa.

~harakahdaily





Ahad, 9 Jun 2013

4,600 ahli UMNO sertai PKR, Sabah !!!


4,600 ahli UMNO sertai PKR, Sabah !!!

Gara-gara hilang kepercayaan terhadap pucuk pimpinan UMNO Libaran, seramai 4,600 orang ahli daripada 38 buah cawangan telah keluar beramai-ramai meninggalkan parti itu menyertai PKR yang diketuai sendiri Mantan Calon Bebas Parlimen Libaran, Sahar Saka, petang kemarin.

Upacara kemasukan beramai-ramai ahli tersebut telah diadakan di Dewan Hakka, bersempena Program Himpunan Blackout Sabah dan penyerahan borang kemasukan tersebut telah diterima oleh Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan disaksikan seramai lebih 2,000 para penyokong parti Pakatan Rakyat (PR) yang melibatkan PAS, PKR dan DAP.

Dalam ucapan ringkasnya, Sahar antara lain menjelaskan tujuan beliau dan para pengikutnya menyertai PKR kerana sudah hilang kepercayaan terhadap pucuk pimpinan UMNO yang didakwanya terlalu banyak melakukan perkara songsang.

"Saya nyatakan dengan ikhlas yang tidak bermusuhan dengan Datuk Hj Juslie Ajirul dan saya juga tidak bermusuhan dengan Datuk Hj Zakaria Hj Edris. Walaupun saya sudah berpindah kapal, namun soal fahaman ideologi politik yang berbeza kita ketepikan dulu; yang penting kawan tetap kawan,” jelasnya.

Kata Sahar, terdapat beberapa pemimpin kanan UMNO Pusat yang menyelar beliau sebagai orang yang tidak pandai beruntung dan orang yang tidak pandai bersyukur dan berterima kasih serta tidak mengenang budi kepada UMNO kerana menyertai PKR.

"Saya bertanding atas tiket bebas. Saya tidak anti UMNO atau BN tetapi saya marah dengan Datuk Musa Aman yang langsung tidak memberi ruang dan peluang kepada saya untuk jadi calon di Libaran. Kemudian saya dipecat daripada UMNO untuk seumur hidup. Buat apa saya tunggu parti yang tidak telus perjuangannya?” ujarnya.