Sabtu, 2 Disember 2017

10 SEBAB PAS PILIHANKU

1➖ AL-QURAN DAN AL-SUNNAH SEBAGAI RUJUKAN TERTINGGI

- Sejak PAS ditubuhkan, PAS telah menetapkan dalam perlembagaan PAS bahawa dasar PAS adalah islam.  Manakala rujukan tertinggi PAS seperti yang termaktub di dalam Perlembagaan PAS adalah Al-Quran, Sunnah, Ijmak dan Qias.

2➖ PARTI DIPIMPIN OLEH ULAMAK

- Halatuju PAS  dipandu oleh badan tertinggu dikenali sebagai MAJLIS SYURA ULAMA' dianggotai oleh pakar dalam pelbagai bidang agama.

3➖ PROFESIONAL & CENDEKIAWAN BERSAMA PAS

- PAS tidak hanya disertai oleh golongan agamawan, malah ramai pimpinan serta penggeraknya dalam kalangan pakar ekonomi, perubatan, sains, teknologi dan pelbagai bidang lain

4➖ MENJALANKAN KEWAJIPAN ISLAM

- PAS tidak hanya berpolitik sepanjang masa, malahan PAS juga terlibat dalam bidang pendidikan, dakwah, tarbiah, kebajikan dan kemanusian.

5➖ MENEGAKKAN KERAJAAN ISLAM YANG ADIL

- Kelemahan umat islam hari ini berpunca dari hilangnya kuasa Khalifah Islamiah.  Pas memilih untuk memperjuangkan Islam kembali ke tampuk kekuasaan.

6➖ MELETAKKAN ISLAM SEBAGAI DASAR NEGARA

- PAS percaya hanya Islam boleh menyelesaikan segala masalah.  Andai pemerintahan yang ada mengamalkan Isam secara menyeluruh, maka PAS bersedia membubarkan partinya.

7➖ HUBUNGAN ANTARABANGSA DENGAN UMAT ISLAM SEDUNIA TERMASUK GERAKAN ISLAM

- Penglibatan aktif Presiden PAS, Tuan Guru Dato' Seri Haji Abdul Hadi Awang di dalam Kesatuan Ulamak Sedunia sehingga dilantik oleh Sheikh Dr Yusof Qardawi (Presiden Persatuan Ulamak Sedunia) sebagai Naib Presiden Kesatuan tersebut.  Presiden dan pimpinan PAS juga sering dijemput ke pelbagai forum dan seminar membincangkan masalah umat Islam.

8➖ BERI CADANGAN PENYELESAIAN KEPADA NEGARA

- PAS bukan sekadar mengkritik kesilapan kerajaan tetapi turut menawarkan penyelesaian kesilapan tersebut dengan penyelesaian secara islam termasuk menyelesaikan masalah rakyat.

9➖ PEMBANGKANG YANG MATANG

- PAS tidak membangkang semua idea kerajaan dan tidak menyokong semua.  Apa yang bermanfaat untuk negara dan rakyat, PAS sentiasa sokong tidak kira dari sesiapa.

10➖ MENGAMBIL BERAT NASIB UMAT ISLAM SERATA DUNIA

- Selain dari mendesak kerajaan membantu umat Islam, PAS turut menghantar pasukan kemanusian ke kem Pelarian membantu mangsa perang.  PAS turut terlibat ke meja rundingan dalam mencari penyelesaian secara diplomatik.  PAS juga banyak membuka pusat-pusat bantuab saudara muslim yang menjadi pelarian di negara ini.

#SejahteraBersamaIslam #PAS
#Bersama_Kepimpinan_Ulamak
#BudayaPolitikMatangSejahtera
#PASpilihanku #MaraMenujuCita