Sabtu, 21 Julai 2018

KEMUNGKINAN MALAYSIA BOLEH JADI NEGARA KRISTIAN

JANGAN TOLAK KEMUNGKINAN MALAYSIA BOLEH JADI NEGARA KRISTIAN. SEJARAH MEMBUKTIKAN DEMIKIAN...

Apa dah jadi kepada Filipina?

Dulunya Manila diperintah oleh Raja Sulaiman. Mindanao diperintah oleh Sultan Muhammad Kabungsuwan. Sekarang dah jadi negara Kristian. Disamping puluhan agama lagi di dalamnya.

Apa dah jadi kepada Vietnam?

Dulu namanya kerajaan Melayu Islam Campa (Panduranga, Kauthara, Vijaya, Inderapura, Simhapura). Sekarang dah jadi negara Buddha. Orang Malaysia tak tahu pun Vietnam tu dulu kerajaan Melayu Islam.

Apa jadi kepada Thailand?

Sebahagiannya dulu wilayah Melayu Islam dan tempat lahir ulamak Islam nusantara. Sekarang dah jadi negara Buddha. Orang Melayu dah tak reti cakap Melayu dan tak tahu tulisan jawi. Budak sekolah rendah Melayu dah percaya bahawa Kedah / Kelantan adalah asal Thailand yang dijajah oleh Malaysia.

Apa dah jadi kepada Singapura?

Dulunya diberi nama Temasek, tempat berdagang pelbagai rumpun Melayu. Tempat berlabuh sultan-sultan Melayu Riau Lingga. Sekarang jadi negara apa entah ... Anak kita kat Johor pun tak tahu Singapura negeri Melayu Islam dulunya.

Apa pula akan jadi kepada Pulau Batam dan banyak lagi wilayah di Indonesia? Bukan ke gerakan Kristianisasi di sana dah masuk gear 5?

Jadi apa mustahilnya Malaysia adalah sasaran seterusnya?

Depa acah kita dengan isu kalimah Allah. Ada dah sikit-sikit orang Melayu yang murtad. Depa tuntut perlembagaan yang halang penganut agama lain sebar agama depa pada orang Islam dimansuhkan. Depa minta anak-anak lahir tak de status agama. Kita berlonggar depa ke depan lagi. Kita mati dalam iman, tapi cucu cicit kita belum tentu lagi.

Sedikit sikap hazar (berhati-hati) lebih baik dari selamba selamanya ....

Tulisan :
Ustaz Fauzi Asmuni

Viralkan biar anak-anak muda kita tahu dan faham...