Sabtu, 20 Januari 2018

Sebab apa PU sibuk dengan politik?

Kenapa PU sibuk sangat nak sokong PAS? PAS saje ke Islam? Saudaraku, Ambe tak kate yg lain tak Islam..itu ghuluw bebeno ..cuma ambe menjelaskan pendirian ambe..PAS adalah yang terbaik untuk dipilih..dengan rekod memerintah Kelantan dengan ZERO rasuah..dan Islam diletak sebagai hadaf utama dalam perjuangan.

Kalau kalian setuju dengan ambe..pakat2lah pangkah PAS dalam PRU 14 nanti..tapi kalau rasa status ambe hanya nak cari publisiti murahan...ianya silap besar sebab ambe kenal PAS ni bukan lepas ambe jadi juara PU..ambe kenal lama dah..

Ambe mendapat tarbiah langsung dari Allahyarham Tuan Guru Nik Abdul Aziz Rahimahullah..di Darul Anwar (1995-2000)..menadah kitab Riyadussolihin daripada alMarhum..jika alMarhum istiqamah dengan PAS selaku pemimpin utama..mengapakah perlu menjadi golongan yg kecewa..yang lari dari jemaah dengan menubuhkan jemaah lain bagi menentang kembali jemaah yg mereka.dokongi sekian lama..atas pelbagai alasan..namun alasan yg paling jelas di mata adalah mereka mendokong ketika berjawatan sahaja..tatkala hilang jawatan..mereka mula lupa diri..

PKR pula? Ya betul ada islam..tetapi mereka suka menikam rakan sendiri..setelah mengerah keringat jentera PAS..utk menang..tapi bila menang..sudah lupa asal usul..dan tidak mengenang jasa rakan sepakatan..demi menjaga king makernya DAP!

Dan mengapa pula ambe nak sokong UMNO yg ternyata lemah dalam menegakkan syariat Allah hatta nak bentang RUU 355 pun memerlukan MP PAS yang bentangkan, sedangkan mereka parti yg memerintah..

Semoga jelas dengan pendirian ambe ini..ambe tidak berjawatan dalam parti dan bukan insan yg aktif dalam parti..namun semangat ambe kuat utk melihat syariat dan perintah serta larangan Allah, dilaksanakan dengan sempurna di bumi Malaysia ini.

Ambe redha jika tak muncul di kaca tv atau radio lagi..selepas kenyataan ini, kerana itu hanyalaj wasilah penyampaian sahaja..masih banyak cara utk ambe berdakwah di luar sana dan rezeki Allah sangat luas..

PU Syed
Juara Pencetus Ummah, Musim Ketiga 2015
Astro Oasis.