Selasa, 2 Januari 2018

Mahfuz keluar PAS???

SELAMAT DATANG 2018

Mentari 1 Januari 2018 terasa begitu indah, sinarnya tidak memeritkan mata, panasnya tidak menggigit kulit, sepoi anginnya cukup menyamankan suasana. Agaknya mengapa ya?

Menelusuri kanvas muka buku, sana-sini tertera ucapan SELAMAT TAHUN BARU 2018 dan mengucapkan selamat tinggal kepada 2017. Rutin saban tahun....

Mata ini juga tidak terlepas daripada membaca ucapan kesyukuran rakan-rakan pro Gagasan Sejahtera atas pengumuman Mahfuz Omar keluar PAS bersama keluarganya bermula detik 11.59 tgh malam 31 Disember 2017. Bermakna tepat jam 00.00 hrs 1 Januari 2018, Mahfuz dan anak isterinya bukan lagi ahli PAS.

Kugigihkan mata meneruskan pencarian status di muka buku dan kemudiannya di media whatsapp, untuk mencari luahan kesedihan dari ahli-ahli PAS akan keluarnya seorang Mahfuz ini namun sia-sia. Pencarian tidak berhasil. Semuanya menyatakan rasa lega dan gembira dengan pengumuman Mahfuz itu. Kalau ada pun yang mengatakan keluarnya Mahfuz dari PAS ibarat PAS kehilangan permata hanyalah nukilan picisan daripada pihak pro Amanah sahaja. Mungkin sebagai ayat manis bagi mengumpan Mahfuz memilih Amanah sebagai jalan barunya barangkali.

Simpati pula aku kepada Tok Uban yang satu ini. Sekian lama dia mencuba meraih populariti dengan pelbagai aksi lakonannya di pentas PH, namun tiada juga sokongan kepadanya yang bertambah, makin menyusut adalah. Hingga ke saat ingin keluar dari PAS pun, sempat lagi si Mahfuz ini mencipta propa - sehari sebelumnya siap umum ESOK (31 Disember) akan buat pengumuman penting berkenaan langkah politiknya....erm, masalahnya PENTING SANGAT KAH DIA?

Bila tiba sidang media yang dikatakan, dia buat pulak propa kedua...
Mulai jam 11.59 tgh mlm pula dia bukan lagi ahli PAS. Mahfuz fikir dia siapa ye? Setaraf dengan Azwan Ali kah dia hingga sanggup mengarang skrip menghasilkan sinetron dramatik pengumuman dia keluar PAS? Macamlah PAS sangat² bergantung kepada dia pun selama ni? Adakah Mahfuz ini cuba menarik perhatian orang kepadanya dengan propa sebegitu? Gelihati betul melihat gelagat Tok Uban yang satu ini, terpaksa 'up' diri sendiri supaya tidak ghaib di pentas politik.

Mahfuz keluar PAS??? Well.....who cares???

Buat Mahfuz.....TERIMA KASIH TIDAK TERHINGGA dari kami sekeluarga kerana tuan dan anak isteri sanggup keluar dari PAS. Pemergianmu adalah pemergian yang dirai....bukan ditangisi.

Akhirnya kusedar kenapa matahari pagi ini begitu indah sekali..... Alhamdulillah

Tinta Marhaen
1 Januari 2018
#Allahummasolli_ala_SaiyyidinaMuhammad
#MAMPUCentre
#BPMSlillahitaala
#SEJAHTERAbersamaISLAM
Jom KLIK dan LIKE
https://www.facebook.com/mampu.centre