Khamis, 22 Februari 2018

RENTETAN SEJARAH : POLITIK DENDAM

Perpecahan yang terjadi dikalangan Umno sehingga wujud beberapa parti seperti PKR, Bersatu dan lain-lain lagi termasuk wujudnya PAN. Sebenarnya bukan kerana hendak membela tetapi *kerana rasa tidak puas hati diantara satu sama lain sehingga timbul perasaan untuk membalas dendam semata* dan jauh dari bersifat menegakkan yg benar dan jauh dari sifat membetulkan kesilapan dan menyelamatkan keadaan.

*Perpecahan di dalam Umno yg bermula di zaman Mahathir yg berpunca dari Mahathir menipu dalam pemilihan Presiden Umno dengan membawa perwakilan dari cawangan hantu sehingga terpaksa  dibawa kemahkamah untuk medapat kepastian dan keadilan,* ternyata dengan bukti yg benar Mahathir dan Sanusi Junid melakukan kesalahan penipuan, mahkamah menjatuhkan hukuman mengikut perundangan, Umno dibatal dan diharamkan.

Setelah Umno diharamkan, Mahathir melakukan penipuan lagi dalam usaha mewujudkan kembali parti yg bernama Umno, dengan bantuan Pendaftar Pertubuhan(ROS) membelakangkan tarikh permohonan pendaftaran yg awalnya telah di daftar permohonan kelulusan oleh Tengku Razaleigh Hamzah.

Mahathir berjaya melakukan penipuan kepada seluruh bangsa Melayu ditambah pula dengan sokongan Melayu yg ingin mendapat tempat dan kedudukan di dalam Umno dan dengan tertambahnya kebutaan sebahagian besar Melayu yg terpengaruh dengan gaya ulian roti canai yg dilakonkan oleh Mahathir dalam dramanya menjayakan Politik palsu dan tipu serta putar belit sehingga Mahathir terus dapat memegang jawatan PM hasil sokongan sebahagian besar Melayu yg buta dan hilang sifat menuntut keadilan dan hidup dalam kebenaran.

Setelah itu, untuk menguatkan sokongan, Mahathir berjaya mengumpan Anuar sehingga menyambar kail mata tiga yg disembunyikan melalui salutan umpanan.

*Akibat terkena kail dan umpanan yg menggiurkan mata Anuar menjadi kabur, hilang semangat perjuangan keIslaman dalam menegakkan keadilan serta kebenaran yg sebelumnya dikompang riuhkan.*
Anuar telah menjadi tulang belakang memperkukuhkan kedudukan kerajaan yg dipimpin oleh Pemimpin yg sahih telah melakukan pembohongan, penipuan serta tidak mempunyai sebarang kejujuran.

*Anuar dengan lagak sombong mendabik dada menghentam, mencaci dan menghina PAS sehingga lupa dengan jasa PAS yg memberi sokongan penuh kepada beliau selepas bebas dari tahanan.* Anuar juga telah dijadikan ayam sabung Mahathir untuk menjatuh dan menghina  Raja-raja.

Gagal menghapuskan kuasa Raja-raja, Anuar berjaya menjatuhkan Ghafar Baba dalam perebutan jawatan dan kuasa tetapi gagal dalam usaha untuk menjatuhkan Mahathir yg hebat dalam penipuan, pemalsuan dan penyelewengan sehingga Anuar dipenjarakan.

*Kerana dendam, Anuar menubuhkan PKR* dan kononnya diatas kesedaran kesalahan yg dilakukan nya *PAS terus membantu anuar setelah memaafkan segala kesalahan penghinaan dan cacian nya.*

Anuar terus mendapat sokongan besar dari sebahagian besar Melayu, menimbulkan kegusaran Mahathir sehingga meletakkan jawatan. Dari situ bersambunglah negara dan bangsa dipimpin oleh pemimpin yg kesemuanya memimpin dengan pembohongan serta penyelewengan.

*Kini Mahathir yg masih tidak puas untuk melakukan penipuan dan penyelewengan bersekongkol pula dengan Anuar menentang dan menjatuhkan Najib yg sama asalnya dalam satu kawah beracun.*

Persoalannya sekarang, apakah Melayu yg masih berpihak menyokong buta² diatas segala lakonan pakar-pakar pemimpin yg melakukan penyelewengan dan penipuan?

Apakah Melayu suka dipimpin oleh pemimpin yg telah  sahih melakukan segala bentuk kezaliman dan penipuan serta penyelewengan?

Apakah Melayu sudah hilang keimanan?

Apakah Melayu sudah hilang pegangan keislaman?

Ternyata keseluruhan Melayu perlu sedar selama ini telah dimabuk dan diperbodohkan.

Ketuk lah kepala, cernakan minda adakah jujur diri dalam menyokong meletakkan pemimpin yg sebenar dari bahtera yg kini berlainan bahtera untuk menjayakan kemusnahan dan kerosakan dengan menghumban keadilan dan kebenaran.

Fikirlah wahai bangsa Melayu. Bangsa, harta dan agama manakah yang patut diutamakan dari segalanya?

LEBIH BAIK MATI  MEMBELA MARUAH, DARI HIDUP MENCEMAR MARUAH.

SEMOGA ALLAH MEMBERI KESEDARAN DAN KEINSAFAN.AMINN

(atom)
21 FEB 2018

#Allahummasolli_ala_SaiyyidinaMuhammad
#MAMPUCentre
#BPMSlillahitaala
#SEJAHTERAbersamaISLAM

Klik link di bawah untuk mengikuti siaran kami melalui Telegram atau Facebook Page
Telegram: https://t.me/MAMPUCentre
Page: https://www.facebook.com/mampu.centre