Isnin, 12 Februari 2018

DAP ANTI ISLAM

PH SEKAT PENCERAMAH DI PENANG SENTUH ISU POLITIK DI MASJID, TAKUT RAKYAT TAHU DAP ANTI ISLAM

Tindakan Exco hal ehwal agama Islam Abdul Malik Abul Kassim Pulau pinang dari PKR memberi amaran kepada pentadbiran masjid di seluruh negeri itu agar tidak membenarkan ceramah yang diadakan menyentuh bab politik adalah satu tindakan yang tidak demokrasi.

Mereka meniru perangai Umno BN yang pernah mengharamkan Ceramah Politik di Masjid dalam negeri Selangor sebelum ditumbangkan pada PRU 12.

Abdul Malik berkata "Masjid tidak boleh digunakan untuk parti politik apatah lagi untuk melemparkan pelanggaran lisan dan memainkan isu perkauman dan agama"

Nampak sangat barua DAP ini takut dengan penceramah - penceramah yang turun ke masjid surau menceritakan sikap sebenar DAP yang anti Islam.

Mereka takut rakyat tahu:

1. DAP tolak hudud;

2. DAP tak sokong pindaan RUU355 berkaitan Mahkamah Syariah dibentangkan oleh PAS;

3. DAP sokong pindaan RUU 164 mengenai perkahwinan dan perceraian yang membolehkan Mahkamah Sivil membicara kes perceraian mualaf dan bukan Islam serta over rule segala keputusan Mahkamah Syariah.

4. Ahli Parlimen DAP, Kulasegaran bela kes Indira di Mahkamah yang menyebabkan 3 anaknya Murtad;

5. DAP persoal hukum larang Murtad dalam mahkamah syariah

6.DAP tekad menjadikan Malaysia Negara Sekular;

7. DAP gelar pendakwah Islam, Dr. Zakir Naik sebagai "syaitan";

8. DAP arah azan di Pulau pinang tidak mengunakan speaker yang kuat. Kononnya ganggu yang bukan Islam.

9. DAP pertikai peruntukkan kerajaan kepada JAKIM

10. DAP pertikai kewujudan JAKIM yang atas alasan tiada dalam Perlembagaan. Penyokong DAP, Siti Kasim mahu JAKIM dihapuskan.

11. DAP bantah Applikasi cegah maksiat "Amar" di Selangor yang memudahkan orang ramai buat aduan kes Khalwat.

12. DAP beri peruntukkan lebih kepada sekolah Cina berbanding sekolah Agama.

13. DAP mahu mata pelajaran Tamadun Islam di hapus di Universiti.

14. DAP tolak bantahan pesta arak dan bangga melaksanakan pesta arak dinegeri itu.

15. Penyokong DAP hina ulama' dengan memberikan pelbagai gelaran buruk.

16. DAP juga takut rakyat tahu kes salah urus tadbir kerajaan Pulau Pinang dalam kes pembinaan terowong, 3 lebuhraya dan laluan basikal dengan kos yang tinggi yang tidak munasabah.

17. DAP gadai tanah negeri atas alasan diberikan kepada pemaju sebagai gantian bayaran tunai untuk projek kerajaan negeri.

18. DAP melakukan projek-projek yang tidak menepati piawaian Jabatan Alam Sekitar hingga menyebabkan tanah runtuh dan banjir.

19. DAP merasuah pemimpin Melayu dalam PKR dan PAN dengan jawatan untuk menyembunyikan kejahatan mereka. Ini termasuklah Mat Sabu, Wan Ji, Saifuddin dan Sebagainya.

Banyak lagi dosa-dosa DAP yang mereka takut rakyat tahu jika penceramah menyentuh isu-isu politik. Sewajarnya DAP bersikap gentelmen dan menghormati hak demokrasi untuk rakyat tahu apa yang mereka lakukan terhadap Islam.

Dulu PAS pernah bagi ruang pemimpin DAP, Hannah Teoh memasuki surau di Selangor untuk menyentuh bab politik termasuk berkongsi dasar-dasar kerajaan Negeri.

Tapi bila kita nak dedah kezaliman DAP pula mereka hidupkan balek dasar UMNO yang sudah lama dikuburkan. Perangai double standard ini memang sangat menyedihkan.

Nampaknya Kerajaan DAP pulau pinang sama sahaja dengan Umno. Takut rakyat mengetahui kebenaran.

Kerajaan DAP ini harus diajar dengan orang Islam dinegeri itu menolak mereka dan rakan mereka dalam PAN, PKR dan PPBM dalam PRU-14  Umat Islam pulau pinang perlu bangkit melawan DAP agar mereka tidak sewenang-wenangnya mencampuri urusan umat Islam dan menyebarkan dakyah sekular mereka.

#up #tolakph #tolakbn #hancurdap #pankhianat #pkrbadut #ppbmbiadap

Herman Samsudeen
Kuala Lumpur
4 Februari 2018