Isnin, 29 Januari 2018

PAN ‘Lembik’ Dan ‘Cair’ Depan DAP – Nik Abduh

Keangkuhan PAS jauh lebih baik berbanding Parti Amanah Negara (PAN) yang ‘lembik' dan ‘cair' apabila berada di hadapan musuh agama sendiri.

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz dalam nada sinis berkata, angkuh lebih baik daripada sedia dicucuk hidung dan dilihat hina.

“Ia pernah ditunjukkan oleh seorang sahabat yang memperaga watak angkuh di medan jihad melawan musuh lalu dipuji oleh Rasulullah,” katanya dalam satu kenyataan baru-baru ini.

Beliau membidas kenyataan pemimpin Pakatan Harapan daripada PAN bahawa PAS parti Islam yang angkuh, diperlekehkan serta dibenci oleh rakyat.

Nik Mohamad Abduh berkata, PAS hanya diperlekeh dan dibenci oleh musuh politiknya iaitu Pakatan Harapan

Dakwa beliau, PAS disanjung dan disegani oleh seluruh rakyat bukan kerana angkuh dan sombong, tetapi kerana sifat rahmah, benar dan istiqamahnya.

“Apabila PAN cuba bersuara nyaring, ia bagai bunyi bising cengkerik di belantara buas. Kosong tapi adalah juga nilai hiburnya.

“PAN memilih memusuhi PAS. Apabila pemimpinnya menuduh PAS angkuh, ia adalah sifat yang benar daripada PAS untuk PAN dan sekutunya,” tegas beliau.

PAN ‘Lembik’ Dan ‘Cair’ Depan DAP – Nik Abduh

http://www.tranungkite.net/x3/modules.php?name=News&file=article&sid=37949