Selasa, 9 Januari 2018

Kelantan Mundur: Tok Pa tengok negeri Umno dulu

DATUK Seri Mustapa Mohamed yang mengatakan Kelantan mundur di bawah PAS. Ini merupakan modal lapuk Tok Pa dan pemimpin Umno apabila hampir pilihan raya. Inilah modal Umno untuk memburukkan Kelantan dan hendak merampas Kelantan. Apa yang pelik, beliau merupakan menteri pusat dan mewakili Ahli Parlimen Jeli yang berada di Kelantan.

Adakah Jeli dalam negara Thailand sehingga Tok Pa tidak boleh bawa pembangunan ke Kelantan? Adakah contoh projek yang Tok Pa cadang, kerajaan negeri Kelantan tolak? Adakah pelabur luar yang Tok Pa cadang ditolak oleh kerajaan Kelantan? Adakah projek atau pelabur yang Tok Pa hendak bawa ke kawasan Parlimen Jeli ditolak oleh kerajaan Kelantan?

Kawasan Jeli pun tidak membangun hebat manapun, walaupun diwakili oleh Tok Pa. Apa perjuangan Tok Pa untuk kembalikan royalti minyak di Kelantan? Adakah Tok Pa berkongkol dengan pemimpin kerajaan Pusat yang tidak memberi royalti minyak kepada Kelantan?

Kalau Tok Pa merasakan parti Umno parti Melayu hendak bantu Melayu, kenapa tidak bantu Kelantan dengan diberi kembali royalti. Apakah majoriti rakyat Kelantan ini bukan Melayu? Berapa bilion wang negara dibazirkan oleh kerajaan pusat dengan menubuhkan Jabatan Persekutuan sejak PAS memerintah Kelantan tahun 1990.

Semua rakyat Kelantan sedar sikap kerajaan Pusat kepada Kelantan. Alhamdulillah walaupun dengan kekangan yang ada pada kerajaan PAS di Kelantan, namun ia berjaya membangunkan Kelantan kerana Allah memberikan iman dan akal sehingga mampu untuk mentadbir lebih 27 tahun.

Walaupun tidak sempurna tetapi mampu bersaing dengan negeri di bawah Umno BN. Alhamdulillah, tidak ada siapa yang disabitkan rasuah. Rakyat Kelantan yang cerdik menjawab kepada pemimpin Umno Kelantan, sebelum hendak rampas Kelantan lebih baik jaga Melayu di negeri yang Umno perintah. Rakyat Kelantan tidak boleh terima pengkhianat hendak rampas Kelantan.

USTAZ IDRIS AHMAD
Naib Presiden PAS
8 Januari 2018 – HARAKAHDAILY 8/1/2018