Sabtu, 2 April 2016

Wartawan British Laureen Booth berkata bahawa majoriti mereka yang dibunuh oleh pengganas Daesh adalah Muslim.



Majoriti mangsa Daesh adalah orang Islam. Kata adik ipar kepada Mantan PM UK, Laureen Booth

Wartawan British Laureen Booth berkata bahawa majoriti mereka yang dibunuh oleh pengganas Daesh adalah Muslim. Booth yang juga adik ipar kepada Mantan Perdana Menteri Britain, Tony Blair berkata bahawa Daesh mensasarkan Islam dan 95 peratus daripada mangsa mereka beragama Islam. Mereka menyerang Islam di Turki, Iraq, Syria dan lain-lain dan umat Islam perlu melawannya.

Booth juga memuji usaha Turki mengenai pengendalian pelarian Syria. "Ini adalah kasih sayang, ini adalah persaudaraan yang sebenar dan Turki adalah ketua dalam tuan rumah bagi pelarian.

Beliau telah pergi ke 32 buah negara dalam tempoh 10 tahun yang lalu dan Turki adalah yang paling mengesankan dari semua negara dan Presiden Recep Tayyip Erdogan adalah pemimpin yang berani dikalangan umat Islam.

Beliau berkata umat Islam di seluruh dunia sedang memerhatikan Turki dan berbangga dengan kejayaan Turki.

Majority of Daesh victims are Muslims, sister-in-law of Ex UK PM Laureen Booth says

British journalist Laureen Booth said that a majority of those killed by Daesh terrorists are Muslims. Booth, who is also the sister-in-law of former British Prime Minister Tony Blair said that Daesh targets Muslims and that 95 percent of their victims are Muslims. "They attack Muslims in Turkey, Iraq, Syria and other places" Booth said, and added that Muslims should resist.

Booth also praised Turkey's efforts regarding the handling of Syrian refugees.

"This is compassion, this is true brotherhood and Turkey is a leader in hosting refugees. She has been to 32 countries in the past 10 years and Turkey was the most impressive out of all countries and that President Recep Tayyip Erdoğan is the 'bravest' leader amongst Muslims.

She noted that Muslim people throughout the world are watching Turkey and are proud of Turkey's success.

Kenapa kita bersama perjuangan PAS?
Sejarah Kekejaman Kaum Syi’ah Terhadap Ahlu Sunnah...