Sabtu, 19 Oktober 2013

Pertempuran telah dilaporkan di bandar Deir Ezzor selepas pertempuran sengit antara tentera Syria dan Syria Free Amry yang bergabung dengan Jabhat Al Nusra


Pertempuran telah dilaporkan di bandar Deir Ezzor selepas pertempuran sengit antara tentera Syria dan Syria Free Amry yang bergabung dengan Jabhat Al Nusra.

"Pertempuran berlaku semalaman antara FSA dan JAN dan tentera rejim di beberapa kawasan di bandar Deir Ezzor".

Kumpulan yang berpangkalan di Britain juga melaporkan serangan udara rejim di bandar Deir Ezzor, yang terletak di wilayah timur dengan nama yang sama, pagi hari ini.

Kumpulan itu berkata, laporan awal mengatakan para pejuang telah mengambil kawasan berhampiran daerah Rashdiya yang berada di bawah kawalan rejim.



Mayjen Jamaa Jameh telah berhasil dibunuh mujahidin Syria

"Pejuang-pejuang daripada Jabhat Al-Nusra membunuh 10 askar dari tentera rejim selepas mereka ditangkap ketika pertempuran di Rashdiya," kata Balai Cerap.

Semalam, televisyen sekular rejim berkata seorang pegawai kanan perisikan tentera telah dibunuh di Deir Ezzor.

"Mejar Jeneral Jamaa Jamaa telah mati semasa menjalankan tugas negara untuk mempertahankan Syria di Deir Ezzor," kata televisyen sekular rejim negeri.

Beliau telah dibunuh oleh penembak tepat dalam pertempuran antara pejuang jihad dan tentera rejim di Rashdiya.

Jamaa adalah ketua perisikan tentera rejim laknatullah di wilayah itu.

Jamaa adalah seorang pegawai perisikan terkemuka di Syria dan salah seorang pegawai keselamatan atas Damsyik di Lubnan semasa kerahan tentera Syria di negara ini antara 1976 dan 2005.

# Pejuang yang memakai reben warna kuning dan merah adalah kumpulan FSA .. Belum diketahui dari liwa mana ..

Istisyhad