PAUTAN TAMBAHAN

Rabu, 28 Ogos 2013

SERANGAN PAKATAN USA KE ATAS SYRIA


ESOK KHAMIS JANGKAAN SERANGAN PAKATAN USA KE ATAS SYRIA. ADAKAH USAHA UNTUK ALIH PANDANGAN APA YANG BERLAKU DI MESIR?

Al jazeera melaporkan persiapan terakhir telah dibuat oleh USA dan gabungan 10 negara untuk memulakan serangan ke atas Syria.

Mengikut sumber, 35 sasaran telah di senaraikan untuk serangan tersebut. Semua ini bagi melemahkan kekuatan tentera Bashar Asad.

Menteri luar Syria semalam berkata Syria akan mempertahankan diri setakat kemampuan yg ada.
Rusia Penyokong kuat Syria membuat kenyataan longgar bahawa Rusia tidak akan berperang dengan sesiapa.

Berbeza dengan Rusia, Iran memberi amaran keras kepada USA kesan buruk kepada keamanan serantau jika Syria di serang.

Beberapa pemerhati berpendapat serangan ke atas Syria bertujuan untuk mengalih pandangan rampasan kuasa yg berlaku di Mesir disamping utk menjaga kepentingan israel.

Sumber : AL JAZEERA.


Peta NATO menunjukkan Amerika Syarikat, UK dan tentera Perancis yang berada berdekatan dengan Syria. Sudah tentu, ini tidak termasuk pangkalan rahsia dan lokasi mereka. Syria akan menjadi kuburan bagi tentera-tentera salib!!!


TERKINI Komander Am Mujahidin FSA, Komander Riyadh As'ad dalam responnya terhadap rancangan US bersama 10 gabungan negara untuk menyerang Syria yang dijangka hari Khamis ini (esok), beliau menyebut : "Bersiap sedialah wahai para mujahidin sekalian, masanya akan tiba. Kita akan buktikan bahawa mereka semua (US, Basyar, Iran, Hizbul Lat) adalah satu pakatan yang mesti kita hapuskan"