Selasa, 27 September 2011

26 Melayu Di Raja: PAS kini di ambang memerintah negara

26 Melayu Di Raja: PAS kini di ambang memerintah negara: Oleh INTAN ABDULLAH SEPANJANG meniti kedewasaan menongkah arus politik negara, sedar atau tidak Parti Islam Se-Malaysia (PAS) telah menj...

SEPANJANG meniti kedewasaan menongkah arus politik negara, sedar atau tidak Partihttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhYK8qYbjcLIe8vwgMps1QBNb4gGHmQBpS_H1xjZKQmOMRo7i2mIK2rX46VFSM4H9nSM8jVAZXR2fzKX84NrhIBarEqKdeXE-oAx5psKCejIFP-6H_Gu9B0wU_9Cm4Rm6hIJeow2l9LANk/s400/bendera+PAS.jpg Islam Se-Malaysia (PAS) telah menjang kau usia 60 tahun.
Perjalanan berliku yang ditempuhi tersebut sudah pasti mengundang pengorbanan pimpinan dan aktivis terdahulu yang membolehkannya berada di posisi seperti dapat disaksikan sekarang ini.
Bermula dengan pengasasannya oleh alim ulama, kini dasarnya untuk terus bersama kepimpinan ulama masih relevan dan diterima masyarakat umum termasuk golongan non-muslim.
Demikian ditegaskan Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Pusat, Ustaz Nik Zawawi Yusof kepada Harakah yang mendapati ianya suatu perkembangan yang cukup membanggakan.