PAUTAN TAMBAHAN

Khamis, 10 Oktober 2013

Brigade Izzuddin al-Qassam, sayap ketenteraan Hammas, pada Jumaat (4/10/2013) membuat pertunjukkan tentera terbesar.



GAZA – Brigade Izzuddin al-Qassam, sayap ketenteraan Hammas, pada Jumaat (4/10/2013) membuat pertunjukkan tentera terbesar sejak ia dibentuk pada 1984, laporan rassd.

Sebelumnya Brigade Izzuddin al-Qassam pernah membuat pertunjukkan tentera pada Sabtu (21/9/2013). Dalam pertunjukkan tentera tersebut Al-Qassam memperlihatkan sejumlah senjata canggih yang sebelumnya belum pernah diperlihatkan kepada awam.

Dalam keterangan pers pada Kamis (3/10/2013) Abu Ubaidah selaku juru bicara Brigade al-Qassam menyatakan “Gerakan Pertempuran Palestina menjalani kesulitan yang lebih besar pada waktu yang telah lalu dan ia mampu melangkaui ujian tersebut, serta ia memiliki cara cara untuk merealisasikan hal itu”.

Ia menambahkan, “Tidak ada kegalauan atas masa depan kami dan persoalan kami, selama kami masih setia memegang janji [melawan "Israel"], sebab gerakan peperangan pada hari ini memiliki persiapan yang lebih dari [persiapan pada] waktu yang telah lewat dalam menghadapi serangan apapun pada masa mendatang yang lebih besar skalanya dari peperangan Sijjil.”

Abu Ubaidah menegaskan pihaknya menjalin koordinasi penuh dengan semua sayap ketenteraan gerakan pertembungan ini. “Tujuan kita sama dan kita memiliki musuh bersama [penjajah zionis "Israel"].”

Lebih lanjut Abu Ubaidah menjelaskan bahwa media massa gerakan pertembungan akan memainkan peranan yang sangat penting pada fasa perlawanan yang akan datang. “Kami mengingatkan peranan menonjol yang dilakukan oleh aktivis media baru yang mengangkat moral gerakan di hadapan kempennya adalah palsu dan pembohongan zionis”.

→ Istisyhad

Gambar hiasan.....

awa/....