Khamis, 2 Mei 2013

MENJAWAB FITNAH MOLOTOV COCKTAIL ..... PAKATAN



MENJAWAB FITNAH MOLOTOV COCKTAIL PAKATAN

Pengenalan molotov cocktail daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas :

Bom Molotov atau bom petrol adalah sejenis senjata buatan sendiri yang mudah, terdiri daripada bekas kecil berisi minyak petrol serta sering digunakan di dalam rusuhan.

Bom Molotov mendapat namanya sempena Menteri Luar Soviet, Vyacheslav Molotov, oleh orang Finland semasa Perang Musim Sejuk.

Bentuk bom petrol paling asas terdiri daripada botol kaca berisi bahan api petrol dengan sumbu yang biasanya diperbuat daripada kain buruk yang direndam di dalam minyak petrol (atau apa jua bahan mudah terbakar yang lain) yang dilekatkan pada botol menggunakan gabus atau penutup botol.

Untuk menggunakannya, sumbu dinyalakan dan seterusnya botol tersebut dilemparkan kepada sasaran seperti kenderaan ataupun kubu.

Apabila botol tersebut pecah akibat hentakan, titisan dan wap minyak petrol seterusnya dinyalakan oleh sumbu, menyebabkan berlakunya bebola api diikuti api yang marak menyala.

Lihat gambar sama ke dengan apa yang difitnahkan oleh si pemfitnah terhadap Pakatan ? Sedang keganasan telah ternyata adalah bukan cara politik Pakatan.
[Admin 'TM]
Oleh: Markaz pas fb