Isnin, 19 Februari 2018

MAT SABU MERACAU "DITAMPAR" PRESIDEN PAS

Mat Sabu meracau lagi selepas "DITAMPAR" oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana PAN yang kononnya ingin menjatuhkan Umno tapi sebenarnya sibuk menjadi parti ketiga membantu Umno dengan meletakkan calonnya dikerusi tradisi yang PAS bertanding melawan Umno selama ini.

“AMANAH wujud untuk memecah belahkan umat Islam, undi Melayu dan bagi talian hayat kepada Umno untuk menang." Kata Presiden PAS.

Presiden PAS hanya bercakap tentang PAN, tapi Mat Sabu meracau hingga kaitkan PKR dan PPBM pula.

"PKR dan BERSATU juga akan menentang Umno dan PAS, adakah mereka juga dianggap membawa perpecahan kepada Melayu?" - racau Mat Sabu.

Selama ini, pemimpin PAN seperti Husam sibuk fitnah PAS sebagai tongkat Umno sebab PAS nak bertanding 130 kerusi Parlimen. Bila Presiden bagi jawapan balas dan jelaskan bahawa kebanyakkan kerusi yang PAS bertanding itu adalah kerusi tradisi PAS sebelum wujudnya PKR, PAN dan PPBM mereka pusing cerita lain. Seolah-olah PAS pula parti yang baru muncul semalam dalam arena politik Negara untuk ganggu mereka.

Merekalah sebenarnya tongkat Umno. Mereka mahu pecahkan undi umat Islam dan Melayu. Mereka sengaja meletakkan calon yang mereka tahu mereka tak akan menang pun di Kelantan, Terengganu, Kedah, Pahang, Selangor dan lain - lain tempat. Tujuannya hanyalah untuk memastikan PAS tidak menang, biarlah Umno yang menang. Itu lebih mereka sukai kerana mereka sebenarnya malu kalau PAS menang, kerana selama ini mereka menyumpah PAS akan berkubur selepas tidak bersama Pakatan.

Mereka selalu kata nak gulingkan Umno, tapi bila ceramah mereka hentam PAS sahaja. Bila cari ahli mereka cari kalangan ahli PAS sahaja, tak berani kacau ahli Umno.

Semua orang tahu, Husam bermimpi nak jadi MB Kelantan, Salahuddin bermimpi nak jadi MB Johor, Nizar bermimpi nak jadi MB Perak sekali lagi.... tapi Mat Sabu masih merayau - rayau cari kerusi selamat nak bertanding. Uruslah diri dan parti sendiri, jangan asyik sibuk nak serang PAS.

Lain kali jangan usik PAS kalau tak nak "DITAMPAR". Presiden PAS baru kata kat PAN sikit, dah mengelupur dan meracau Mat Sabu sampai lupa yang dia banyak persenda Presiden dan PAS. Ulama' bagi komen walau simple tapi nampak Mat Sabu luka teruk.

PAN nampaknya masih gagal dan masih dibayangi kekuatan PAS. Mereka memang risau melihat kebangkitan anak muda bersama PAS dalam siri himpunan Fastaqim. Mat Sabu yang dikatakan pakar mobilisasi rakyat gagal menghimpunkan penyokong PH di padang Timur untuk bantah Kleptokrasi.

Atas kegagalan itu PH tidak berani lagi beri komitmen untuk bersama Bersih mengadakan Himpunan rasaksa. Jelas Mat Sabu gagal dalam PAN sebagai Presiden dan dalam PH hanya mampu pergi sampai level balaci DAP dan Madey sahaja. Mat Sabu hanya dianggap sebagai Joker dalam PH yang hanya mampu buat lawak bodoh dalam ceramahnya tanpa isi dan hala tuju jelas.

Orang macam nie lepas PRU nanti akan digulingkan oleh ahli PAN sendiri. Nak kata professional pun tidak, nak kata Ulama' pun tidak. Pemikiran terlalu primitif dan gagal membawa PAN duduk sama tinggi dengan parti lain dalam PH.

Mereka yang ahli PAN pasti malu punyai Presiden yang low class macam Mat Sabu. Entah ke mana dia nak bawa PAN, belum PRU lagi bab agihan kerusi sudah gagal. Nampaknya jadi tongkat Umno sajalah peluang untuk dia menunjukkan bahawa partinya ada guna dalam PRU nanti. Sila pergi berubat la Mat Sabu, takut bila PAN kalah teruk masa PRU nanti jadi kemurungan pula.

PAS akan terus memacu ke hadapan untuk langgar setiap halangan yang dibentangkan oleh PAN. Tolak BN, Tolak PH... Undilah PAS.

Herman Samsudeen
Kuala Lumpur
19 Februari 2018