Rabu, 14 Februari 2018

REALITI VS PERSEPSI

1.Ramai yg fitnah PAS sebelum ni 'geng berkecuali'

Realitinya: TGHH dah terangkan kenapa PAS ambil pendekatan berkecuali dalam hal berkaitan bajet. Boleh tgk video kini TV. Jawapan TGHH jelas. Dalam bajet ada benda kita setuju ada yang tidak ,terutama isu yg membebankan rakyat kita tak setuju. Kalau bantah kelulusan bajet nanti yang susah penjawat awam kerana bajet tergantung. Gaji mereka tidak lulus.Kita tak nak rakyat jadi susah sebab keputusan kita.

2.Ramai yg berpersepsi bahawa PAS parti pasu bunga. Duduk dalam parlimen tak bahas apapun.

Realitinya: banyak je video2 MP PAS yang bangun dan bersoal jawab. BUKAN sekadar isu bajet shj tetapi pelbagai isu yg sebelum ini isu banjir, isu kenaikan harga barang,isu GST. Cumanya MP PAS jenis TAK BERGADUH, TAK CKP MACAM NAK BERTEKAK sampai kecoh dan huru hara PARLIMEN. Sebab tu dikatakan pasu bunga. Wajib ke untuk marah2, untuk terpekik2 supaya tak jadi pasu bunga?

3.orang kata PAS ni penunggang agama.

Tak tahulah tang mana yang dikatakn tunggang agama. Setahu saya ramai ustaz2 dalam PAS yang bg ceramah eloknya je tentang agama. Tak ada pun nak jual agama.malah memberi kesedaran kepada orang ramai lagi ada.

- ustz dusuki : banyak cerita tentang kematian dan alam barzakh
-ustz zamri mantop: orang kuat pas selangor. Jadi juri dalam pertandingan Tahfiz muda lagi. Tang mana yg tunggang agama
- ustz azhar idrus : lagila legend.
-ustazah norhafizah musa : muslimat wilayah ni.masuk ikim,masuk oasis. Bicaranya semuanya mengajak kepada kebaikan. Kalau la PAS ni tunggang agama maka ghuyubla ustaz2 ni. Lagila kalau org ckp PAS parti sesat. Yg tinggal mungkin anak murid ayah pin je kot.
-TGHH tiap2 minggu kuliah dhuha. Apa isi kandungan kuliah dhuha dia kalau dia jadi penunggang agama? Yang sgt benci TGHH sehingga ada komen ckpTGHH ni berhala. Aataghfirullah.melampau sangat.pernah tak dengar ceramah kuliah dhuha dia? Cubalah untuk dengar sekali dua kali. Kalau tidak dengar, jangan jaja fitnah

4.orang fitnah kata PAS ni jadi tongkat kepada UMNO.dituduh ber UG. Dah bersekedudukan dengan pencuri.

Realitinya: sehingga kini PAS meletakkan calon utk lawan BN dalam pilihanraya. Kalau gabung dengan UMNO dah tak payah lawanla dlm PRU.  Dalam hal yang berkaitan dengan masalah umat ISLAM SEDUNIA , PAS menyuarakannya bersama dgn UMNO. Takkan dalam isu PALESTIN , ETNIK ROHINGYA PAS hendak berkecuali.ini isu umat islam! Politik PAS bukan politik sempit. Video kini TV ada tunjuk, TGHH cakap bila depan dgn najib kita memang cakap dia zalim. Di parlimen memang kita cakap dia zalim. Tang mananya kita bersekedudukan dan setuju dengan pencuri?

5. orang dok fitnah PAS akan buat kerajaan campuran dengan BN nanti lepas p/raya.

Realitinya: hal masa depan tiada siapa yang tahu. Tiada siapa pun boleh jamin.Kalau PH boleh kata macam tu, PAS boleh kata PH pun mungkin boleh bergabung dengan BN nanti sebagai kerajaan campuran. Ini lebih logik sebab Tun mahathir adalah dari bekas BN. Kalau dia dah berjaya singkirkan najib tidak mustahil dia akan bergabung dengan BN sebab matlamatnya nak jatuhkan najib.

6.isu 90 juta konon pas dapat dedak dari UMNO.

Realitinya: sehingga kini tiada bukti. Dan PAS akan saman husam musa tak lama lagi.

Apapun fitnah kepada PAS, semuanya cakap2,kemungkinan2, yang samar2, dan ramalan2. Tiada satu pun yang benar dan jelas.

Yang jelas mereka yang dahulu sangat membenci Tun Mahathir sekarang bersama2 mahathir. Bak kata husam, kita reinvent ( dicipta semula) Tun mahathir.

Fikirlah dalam2...

Tetapi yang jelas, satu persoalan yang saya hendak lontarkan,

Kalaulah PH memerintah Malaysia, pastinya najib akan didakwa.soalannya apakah Tun Mahathir akan didakwa juga atas kesalahan dan salah laku beliau sebelum ini?

Kalau ya,baguslah. Kes rasuah,memali,royalti dll patut mendapat keadilan.

Kalau tidak didakwa, bermakna tun M tiada kesalahan.maknanya adakah sebelum2 ini pemimpin2 PKR dan DAP berbohong kepada rakyat. Buat cerita dongeng tentang kezaliman mahathir? Jadinya selama ini MAHA ZALIM sebenarnya tak zalim?

-pejuang muda-
12/2/2018