Jumaat, 19 Januari 2018

TUN DR. MAHATHIR TAGIH SIMPATI UNTUK PAS PILIH BELIAU ATAU NAJIB?

SELEPAS KAFIRKAN PAS, TUDUH ALMARHUM TG NIK ABDUL AZIZ MENCARUT DAN KAFIRKAN TG ABDUL HADI AWANG. TUN DR. MAHATHIR TAGIH SIMPATI UNTUK PAS PILIH BELIAU ATAU NAJIB?

1. Tun Dr. Mahathir dalam usaha memperbodohkan rakyat Malaysia dalam usaha untuk menjadikan beliau sebagai Perdana Menteri telah mengeluarkan kenyataan terdesak sebagai satu ugutan kepada PAS selepas Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan hari ini.

"Kita nak tahu PAS ni nak bertanding siapa calon perdana menteri dia, calon Najib ke, calon saya ke, itu saya nak tahu. Kita pun tak tahu sama Najib akan pimpin dia ke tak, dengar-dengar orang Umno tak suka dengan Najib ni, itu pendapat orang Umno supaya tak dedah nama dia."

2. PAS sudah menjelaskan, PAS tidak ada apa-apa hubungan dengan Pakatan Harapan dan untuk calon Perdana Menteri, semuanya atas keputusan rakyat dan apa yang PAS mahukan, kedudukan Islam di dalam asas pembentukkan negara, melebihi dari segalanya.

"Bukan semestinya PAS menjadi ketua kerajaan, bahkan PAS boleh terus menjadi pembangkang yang menasihat dan bertaawun dengan ketua negara yang boleh menerima Islam, sama ada kerajaan parti atau kerajaan teknokrat yang boleh diatur perubahannya yang lebih positif, bukannya perubahan dan pindaan Perlembagaan yang pernah dilaksanakan sebelum ini seperti tikus membaiki labu. Begitulah PAS boleh menerima dan bersama sesiapa sahaja, termasuk DAP yang menerima Islam yang sempurna, akidah, syariat, akhlak dan nizam (sistem) serta menunggu kemenangan yang dijanjikan kepada Islam dengan berjuang memenuhi syaratnya juga."

3. Kenyataan terdesak ini keluar selepas kenyataan celupar beliau menghina Almarhum TG Nik Abdul Aziz dan mengkafirkan PAS.

"Dengan itu apabila PAS berkerjasama dengan DAP
maka PAS juga mengikut tafsiran PAS sudah jadi kafir. Bukan kita yang kata (PPBM) tapi dia yang kata sendiri. Itulah maksud ayat dalam Al-Quran yang berkata kalau kamu mengkafirkan orang Islam lain, kafir itu akan kembali kepada kamu. Dan terdapat jelas inilah yang berlaku kepada PAS tetapi sebenarnya PAS tak berjuang langsung untuk islam. Saya terkejut bila saya dengar (Almarhum) Nik Aziz kata tuhan mencarut. Saya ingat orang PAS akan lari bila dengar (Almarhum) Nik Aziz cakap macam tu. Tak, tak lari mereka (PAS) kekal dalam PAS (baiah) dan taksub dengan PAS. Kalaupun pemimpin mereka (PAS) kata benda-benda yang bercanggah dengan ajaran Islam. Ahli-ahli PAS ini akan tetap setia kepada parti mereka".

16 Mei 2017 Tanah Merah, Jitra Kedah

4. Begitu juga dengan kenyataan Tun Dr. Mahathir yang tanpa rasa bersalah, mengkafirkan Presiden PAS TG Abdul Hadi Awang ketika membahas ucapan perwakilan Kelantan ketika Perhimpunan Agung PPBM pertama 30 Disember lepas.

"PAS bukan parti Islam, dia parti yang memperalatkan Islam. Saya ingin bertanya, kepada mufti-mufti yang menjadi penasihat kepada raja kita, apabila PAS dakwa bahawa orang yang tidak menyertai PAS adalah kafir, kenapa mufti-mufti tidak membetulkan kenyataan mereka? Najib ini kafir menurut PAS dan Hadi pernah kata, jika kamu bekerjasama dengan kafir, kamu pun jadi kafirlah. Jadi sekarang dia bekerjasama dengan Umno dan pada suatu masa dengan DAP, dia sendiri pun kafirlah."

5. Jawapan balas TG Abduk Hadi Awang terhadap kenyataan "kurang cerdik" Tun Dr. Mahathir, bertepatan dengan situasi u-turn Pakatan Harapan sekarang yang masih bergantung kepada PAS untuk mengolah kebersamaan rakyat untuk terus membenci dasar PAS yang mahu melaksanakan pemerintahan Islam di Malaysia.

"Memang melampaulah. Tetapi biar dia insaf sendirilah. Dia orang tua dah. Dia macam orang terdesak yang sudah rapat ke dinding. Apabila rapat ke dinding, dia tak boleh nak pergi. Dia (terpaksa) rempuh dinding itu. Jadi tak pasal-pasal pecah kepala sendiri. Jangan pecahkan kepala sendiri. Dia kena duduk sorang-sorang (bersendirian) dan fikirkan semula (apa yang dia cakap). Fikir dan kena banyak membaca. Jangan baca buku perubatan saja, buku Islam pun kena baca. Saya biarkan dia insaf sendiri. Mudah-mudahan dia insaf. Antara saya dan dia saya sudah maafkan. Antara dia dengan tuhan, dia kena bertaubat".

6. Semakin Tun Dr. Mahathir menyerang PAS. Semakin itu jugalah, keyakinan rakyat untuk bersama menegakkan Islam di negara ini bertambah dan kukuh. Bertaubatlah wahai Tun Dr. Mahathir.

Iman Asyraff
29 Rabiul Akhir 1439H