Isnin, 6 November 2017

BANJIR KUNING DI PULAU PINANG

16 Safar 1439H
Ahad 10.30p.m.

*BANJIR KUNING DI PULAU PINANG: Suatu Sorotan Persepsi*

*Oleh: Zamzuri Mohamed Tahir*

Ada yang berpendapat ianya adalah amaran dan/atau peringatan dari ALLAH kepada manusia (kerajaan negeri Pulau Pinang dan rakyat Malaysia).

Ketahuilah peringatan dan amaran dariNYA sudah termaktub di dalam kitabNYA.

Ada yang berpendapat ianya adalah bala' atau musibah sebab keceluparan mulut Ketua Menteri berhubung Pesta Arak dan Ini Bukan Negeri Taliban.

Ketahuilah ia hanyalah sekadar pemangkin bala dan musibah dan bukan sebab utama.

Ada yang berpendapat bahawa pembangunan yang rakus dan tidak mengambilkira faktor-faktor alam sekitar menjadi punca berlakunya kekerapan yang banjir di negeri pulau mutiara itu.

Ketahuilah tangan-tangan manusia tidak memberi bekas terhadap amal perbuatan mereka sendiri, melainkan dengan izin ALLAH juga yang menggerakkannya.

JUSTERU itu, apa puncanya sehingga begitu DAHSYAT dan KERAP sekali Pulau Pinang dilanda banjir semenjak 2008?

Wahai manusia!!!
Ketahuilah pada saat pertama umat Islam menafikan ukhwah sesama mereka dan membantu dan/atau bersekutu dengan KAFIR HARBI DAP, pada saat dan ketika itu ALLAH swt sudah pun mencabut sedikit demi sedikit nikmatNYA ke atas pulau yang diterokai oleh umat Islam itu.
Ia merupakan suatu PERINGATAN dariNYA.

PERINGATAN dariNYA sudah pun dirumuskan oleh al-QURAN dan as-Sunnah dan dizahirkan melalui Pemukiman Guru-guru Pondok dan Ulama' Seluruh Kelantan pada 2012 bahawa *BERSEKUTU DAN MENGUNDI KAFIR HARBI DAP ADALAH HARAM.*

Malangnya, ianya diperlekehkan.

Khutbah Eidul Adha Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) yang menyentuh isu yang sama juga dipersendakan, malah diancam pula oleh golongan KAFIR HARBI tersebut.

Wahai manusia!!!
Ketahuilah pada saat umat Islam dan rakyat marhaen dihalau dari perkampungan tradisi mereka oleh *KAFIR DAP* Pulau Pinang, ia merupakan suatu AMARAN dariNYA.

Wahai manusia!!!
Ketahuilah pada saat tanah-tanah rakyat dijual kepada kapitalis Singapura, Hong Kong dan Australia, ianya merupakan suatu BALA dariNYA.

DAN pada saat peringatan, amaran dan bala dariNYA tidak diambil peduli oleh mereka, maka ALLAH swt pun menunjukkan kemurkaan dan kekuasaanNYA.

INGATLAH!!!
Isunya bukan banjir di Pulau Pinang, *TETAPI KEKERAPAN BANJIR BESAR SEMENJAK 2008* lagi.

DAN ia bukannya isu politik tetapi isu agama dan aQidah umat Islam lantaran bersekutu dengan *KAFIR HARBI DAP.*

Kembalilah kepada kepimpinan umat Islam, meski pun anda tidak menyukai seorang dua dari mereka.

https://www.facebook.com/zamzuri.mt/posts/1896874840329907?comment_id=1896910260326365&notif_id=1509894718349909&notif_t=feed_comment

*Zamzuri Mohamed Tahir*
*5 November 2017*
*Ahad 10.30p.m.*