Selasa, 13 Disember 2016

Ucapan PENUH Ustaz Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man di Ceramah Mega Rakyat



Diterbitkan pada 12 Dis 2016

Ceramah Mega Rakyat telah berlangsung di Paya Jaras, Selangor pada 12 Disember 2016. Ribuan rakyat telah hadir ke ceramah ini yang terdiri dari pelbagai bangsa.

Intipati Ucapan Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man Timbalan Presiden PAS dalam Ceramah Mega Rakyat.

Walaupun berkongsi satu pentas dengan Tan Sri Muhyidin ( Bersatu ) dan R. Sivarasah ( PKR ) beliau tetap tegas menyatakan pendirian & dasar PAS dalam menghadapi isu² yang menghimpit negara sejak akhir² ini.

Dengan nada yang tegas beliau mengatakan pendirian PAS iaitu tidak akan sesekali bersama UMNO(BN) malah akan menentang UMNO(BN) dalam PRU akan datang .

Beliau mengimbau kembali sejarah² lampau PAS yang telah banyak kali membuat tahaluf siyasi dengan parti sebelum² ini seperti Parti Negara , Semangat 46 , PKR & beberapa parti lain termasuklah DAP sendiri .

Kebanyakannya menikam PAS dari belakang dan tidak menghormati akan dasar parti dan prinsip PAS .

Menghina TGHH bermakna menghina Pas. Pas tetap dengan pendirian tidak akan bekerjasama dengan Pan & Dap.

Oleh yang demikian tegasnya lagi PAS akan bekerjasama dgn mana² parti yang boleh menghormati akan dasar² & prinsip parti masing².

Akhirnya beliau mengingatkan sekali lagi PAS tidak akan sesekali menjadi batu loncatan untuk dipijak oleh parti lain yang akan bekerjasama dalam blok gagasan sejahtera.